۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳

دلیل رای‌ندادن به‌وزرا اززبان یک نماینده

نماینده مردم بیجار که در مخالفت با ورزش پیشنهادی ورزش و جوانان سخن می‌گفت، تاکید کرد: ندادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی قبلی به تعبیر بعضی‌ها تندروی نبود. خیلی از آنها با معیارهای مجلس و دولت تدبیر و امید همخوانی نداشتند و مجلس به این دلیل به آنها رای نداد.
کد خبر : ۱۴۱۶۱۸

صراط: نماینده مردم بیجار که در مخالفت با ورزش پیشنهادی ورزش و جوانان سخن می‌گفت، تاکید کرد: ندادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی قبلی به تعبیر بعضی‌ها تندروی نبود. خیلی از آنها با معیارهای مجلس و دولت تدبیر و امید همخوانی نداشتند و مجلس به این دلیل به آنها رای نداد.

محمد بیاتیان گفت: رییس‌جمهور خود را عضو این مجلس می‌داند. مجلس نیز تلاش می‌کند تدبیر کند تا امید مردم ناامید نشود. مجلس شعار اعتدال را تدبیر می‌کند که وزارتخانه‌ای که محل حضور جوانان و ورزشکاران است دچار تندروی و سیاسی‌کاری نشود و عرصه جولان سیاست‌کاران که سنخیتی با ورزش ندارند به آنها داده نشود.

این نماینده ورزش تاکید کرد: مجلس مواظب است کلید به دست نااهلان نیفتد. همان‌طور که حضرت امام فرمودند ما می‌خواهیم کلید و صحنه به دست کسانی که متخصص نیستند نیفتد.

وی گفت: آقای سجادی از پیشکسوتان ورزش است اما در مدیریت، شاخص خاصی ارائه نداده است. همه سوابق مدیریتی ایشان در المپیک، مسابقات آسیایی و آموزش و پرورش بوده است و ایشان در بحث اجرایی ورزش سابقه ندارد. آنچه در دولت گذشته نیز از آن غفلت شد این بود که به جوانان اهمیت زیادی داده نشد. ما در انتخابات‌ها شعار می‌دهیم اما در عرصه اجرا کاری برای جوانان نمی‌کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس خطاب به رییس‌جمهور گفت: آیا در بین این همه ورزشکار و نخبگان جوان چهره‌ای را نداشتیم که در این وزارتخانه یک پیرمرد عزیز را نفرستید؟ دولت جای پیرمردها شده که در عرصه اجرا توانمندی ندارند. ما این حرف را اینجا می‌زنیم اما وزیر عزیز برای اینکه نشان دهد پیرمرد نیست افرادی بزرگتر از خودش را به عنوان معاون انتخاب می‌کند. این یک نقیصه است؛ یعنی وزارتخانه‌ها عرصه حضور پیرمردها می‌شود. آنها توان برای کار ندارند.

بیاتیان اضافه کرد: برنامه‌های آقای سجادی طبق نظر معاونت مجلس اکثرا همسو با قانون است، اما منطبق با قانون نیست. یکسری حرف‌های کلیشه‌ای در آن زده شده که تا به حال ندیده‌ایم اجرایی شود و بعد از این هم امید اجرایی شدن آن را نداریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای سجادی هیچ تخصصی در حوزه جوانان ندارد و کسی را هم به عنوان قائم مقام خود در این حوزه معرفی نکرده است. ایشان تنها برنامه‌های کلیشه‌ای در این حوزه دارد که فردا روزی هم که از او بازخواست شد می‌تواند بگوید بودجه نداشتیم و نتوانستیم آن را اجرا کنیم یعنی آش همان و کاسه همان.

وی با اشاره به بحث عدالت در امکانات ورزشی، گفت: هفته گذشته برنامه 90 گزارشی از یکی از شهرهای کردستان تهیه کرده بود که در آن جوانان توپ اجاره می‌کردند، ولی فوتبالیست‌های ما مبالغ دو سه میلیاردی پول می‌گیرند که آخرین مدل ماشین‌ها را در تهران سوار شوند اما آنها توپ و لباس ندارند؛ برای این مساله چه برنامه‌ای دارید؟

این نماینده مخالف با طرح این سوال که برای هویت‌بخشی به جوان‌ها چه برنامه اجرایی دارید، تاکید کرد: جوانان ما بین وزارت جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و یکسری سازمان‌های زیرمجموعه دولت ویلان هستند. هر کدام از این بخش‌ها برنامه‌ای دارند اما بعضی از برنامه‌های آنها اثرات یکدیگر را خنثی می‌کند. ما باید توجه داشته باشیم که شبیخون فرهنگی هنوز وجود دارد اما به شکلی دیگر اما در برنامه پیشنهادی به آن توجهی نشده است.

بیاتیان با تاکید بر اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب نامحرمان عرصه‌های مدیریتی هستند، گفت: آقای سجادی به آقای صالحی که پیش از این برای این وزارت پیشنهاد شده و رای نیاورده بود قول داده که او را به سمت رییس سازمان ملی المپیک منصوب کند. ایشان باید جواب دهد که آیا این معامله را انجام داده و یا نه و به علاوه ارتباط‌شان با برخی آقازاده‌ها چیست؟

این نماینده مجلس ادامه داد: ترس از این است که مدیریت به دست این خاندان بیفتد و خدای ناکرده وزارت ورزش به دست سیاسیون بیفتد و صاحب‌نظران در آن جایی نداشته باشند.

منبع: ایسنا