۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸

تاکید آیت‌الله جوادی به کاهش تحریم ها

یکی از مراجع تقلید قم گفت: مسئولان باید برای خود کفایی کشور و کاهش تحریم‌ها تلاش و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
کد خبر : ۱۴۴۲۴۷

صراطآیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در دیدار با وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه دشمنی‌های شیطان پایان یافتنی نیست اظهار کرد: شیطان بزرگترین دشمن هر انسان است و باید همواره مراقب دسیسه‌های شیطان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان‌ها باید به فکر جمع‌آوری زاد و توشه برای آخرت باشند تصریح کرد: البته کسی که فقط به فکر جمع آوری زاد و توشه باشد راهی بهشت می‌شود ولی به درجات عالی دست نمی‌یابد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی بیان کرد: ایشان از اساتید خود نقل کرده است که امام حسین(ع) تنها سالی یک بار برای بهشتیان تجلی کرده و اهل بهشت فقط می‌توانند سالی یک بار ایشان را ببیند.

وی ادامه داد: انسان گر به دنبال مقصود اصلی باشد ممکن است که به مقام همنشینی اولیاء الله نائل شود.

آیت الله جوادی آملی به برگزاری مراسم‌های عزاداری در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و افزود: عزاداری برای سید‌الشهدا امری مقدس است ولی نباید این عزاداری‌ها به گونه‌ای باشد که با بیان مطالب غیرمستند ارزش والای خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به اینکه اشک برای امام حسین از پس هفت پرده بیرون می‌آید ادامه داد: نباید چنین اشکی به مباحث باطل آمیخته شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام کار امری مقدس و محترم شمرده شده است بیان کرد: باید در جامعه اسلامی فرهنگی صحیح کار را نهادینه کنیم.

وی با اشاره به هدف اسلام مبنی بر حفظ کرامت اسلام اظهار کرد: باید نسبت به فعال کردن تعاون‌ها اهتمام داشته باشید و زمینه درآمدزایی برای افراد را مهیا کنید.

آیت‌الله جوادی‌آملی مسئله تحریم‌های اقتصادی دشمنان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از مدیریت صحیح تحریم‌ها تاثیری بر کشور نخواهند داشت.

وی به وجود منابع غنی، مراتع، دریاها و... اشاره کرد و افزود: چرا با وجود اینها ما باید از کشور ترکیه علوفه وارد کنیم؛ واضح است که در چنین شرایطی شاهد خواهیم بود که لبنیات هر روز گران می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در نظام اسلامی شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که مردم به تولید و کار اهتمام داشته باشند تاکید کرد: نظام‌های غیر اسلامی به دنبال این هستند که مردم را مزدور تربیت کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در ژنو، برای توفیقات تیم مذاکره کننده هسته‌ای دعا کرد و اظهار داشت: مسئولان باید برای خود کفایی کشور و کاهش تحریم‌ها تلاش و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

منبع: فارس
برچسب ها: تحریم اساتید صراط