۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

10 خانواده اسیر یک کاغذ پوچ

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: پس از سال‌ها وجود مشکل ارائه دادخواست توسط اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی جنوب کرمان طی چند ماه گذشته از آن‌ها رفع تکلیف نمی‌کند و نوشدارو پس از مرگ است.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۶

صراط: احمد امینی‌روش ظهر امروز در نشست اعضای اتحادیه مشاوران املاک در این شهرستان اظهار داشت: باید مردم و مسئولان موارد قانونی را نصب‌العین خود قرار دهند تا مانند امروز شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم.

به یغما بردن بیت‌المال با زد و بند

وی افزود: عملاً تعدادی از افراد فرصت‌طلب سرمایه‌های این مردم را با زد و بند به یغما برده و زیر چشم مسئولان وقت مردم و مشاوران املاک را به بازی گرفته‌اند به گونه‌ای که در پاره‌ای از مواقع مردم بسیار مظلوم واقع شدند. 

امینی‌روش تصریح کرد: از دستگاه قضایی تقاضا می‌شود تا حق و حقوق دولت را به معنای واقعی پس بگیرند و همچنین متخلفانی را که در این مورد ضرر و زیان بسیاری به مردم وارد کرده، محاکمه شوند تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد، اینگونه با مردم و بیت‌المال به راحتی بازی کند.

معرفی مدیران متخلف در پرونده اراضی ملی

وی ابراز داشت: مسئولان اداره‌هایی که در پرونده اراضی ملی حاشیه شهر جیرفت دچار تخلف شده، وابسته به هر حزب و جناحی که هستند، ‌باید به مردم معرفی شوند تا درسی برای اعمال قانون سایر مدیران باشد.

مشکل اراضی ملی دامنگیر روستاها

امینی‌روش با اشاره به اینکه مشکل عدم وجود سند قانونی اراضی در روستاها نیز وجود دارد، عنوان کرد: امروز هر سند تعداد زیادی از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است که می‌طلبد با جدیت متخلفان این امر محاکمه شوند.

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: اما کسانی که این اراضی را نیز خریداری کرده، باید هنگام خرید به طور دقیق تحقیق و بررسی انجام می‌دادند و استعلام‌های لازم را کسب می‌کردند.

امینی‌روش تشکیلات قضایی را مدافع حقوق مردم دانست و بیان داشت: مشاوران املاکی که رابط این معاملات بودند، نیز به دلیل کوتاهی در گرفتن استعلام‌های لازم و عدم مشاوره طرفین معامله مسئول هستند.

وی با بیان اینکه 99 درصد معاملات اراضی بدون مشاهده انجام گرفته و طرفین تنها تعدادی کاغذ بی اعتبار در اختیار دارند، اذعان داشت: باید متخلفان به سزای عمل خود برسند تا حداقل بخشی از مشکلات موجود برطرف شود.

تأسیس شرکت‌های متخلف با نام ائمه (ع)

امینی‌روش با اشاره به اینکه مردم در پاره‌ای از موارد با حق و حقوق خود آشنایی نداشته و نسبت به آن کوتاهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم در این معاملات اسیر دست تعدادی شرکت متخلف شده که با نام ائمه اطهار (ع) فعالیت می‌کنند.

رسیدگی به مشکل اراضی در دستور کار شورای تأمین

وی با تأکید بر اینکه ما این موضوع را با جدیت در دستور کار خود در شورای تأمین قرار می‌دهیم، اظهار داشت: همه بدانند، اگر در این ماجرا مسئولان برخی از اداره‌ها به نحوی نقش داشته باشند، نیز محاکمه می‌شوند.

امینی‌روش تصریح کرد: اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی جنوب کرمان به عنوان امین بیت‌المال و مردم باید از اراضی ملی را به درستی حفاظت می‌کردند و پس از سال‌ها وجود این مشکل ارائه دادخواست طی چند ماه گذشته از آن‌ها رفع تکلیف نمی‌کند.

وی ارائه دادخواست را نوشدارو پس از مرگ دانست و ابراز داشت: باید این کار سال‌ها قبل در زمان بروز تخلف انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد به همین دلیل باید رسیدگی به این ماجرا ابتدا از دستگاه‌های اداری آغاز شود.

قصور مردم و مشاوران املاک در معاملات

امینی‌روش با اشاره به اینکه باید دستگاه قضایی به خوبی مسائل را رصد و متخلفان را شناسایی کند، عنوان کرد: بنای ما بر این است که مردم در این جریان کمتر مورد آسیب واقع شوند، اما کسانی که در این امر نیز کوتاهی کرده، باید خود هزینه‌ آن را بپردازند.

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه هم‌اکنون 10 خانواده اسیر یک کاغذ پوچ با امضاهای مجهول و واهی هستند، گفت: البته مشاوران املاک نیز زمینه این عقود را فراهم و بستر لازم برای این معاملات را تسهیل کرده در صورتی که می‌توانستند از این امر جلوگیری کنند.


منبع: فارس