۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵

دهمین نشست شورای امنیت درباره اوکراین

دهمین نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل طی ۵ روز گذشته برای بررسی بحران سیاسی در اوکراین بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت.
کد خبر : ۱۶۹۱۴۶
صراط: شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته برای دهمین بار طی ۵ روز اخیر نشستی خاص برای بررسی اوضاع در اوکراین ترتیب داد که مانند دفعات قبل بدون نتیجه پایان یافت.

این نشست پشت درهای بسته و با حضور "جفری فلتمن" معاون دبیرکل سازمان ملل در مسائل سیاسی برگزار شد. اعضای شورای امنیت بعد از یک ساعت و نیم رایزنی در مورد بحران اوکراین و کریمه، این نشست را بدون رسیدن به توافق خاصی در این خصوص ترک کردند.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هنگام ترک این نشست با خبرنگاران هیچ صحبتی نکرد.

"ژرار آرو" نماینده دائم فرانسه در نیویورک گفت: ما هنوز معتقدیم که حل و فصل دیپلماتیک بحران در اوکراین وجود دارد. شاید بتوان گفت که نشست امروز مفید هم بود، چرا که کوچکترین امکان برای یافتن راه خروج از بحران هم باید استفاده شود و ما همچنان باید به تلاش خود در این راستا ادامه دهیم.

"سیلویا لوکاس" رئیس کنونی شورای امنیت سازمان ملل هم به خبرنگاران گفت که در نشست فوق برخی اعضای شورا بشدت با برگزاری همه پرسی در مورد وضعیت منطقه کریمه در اوکراین مخالفت کردند.

این همه پرسی قرار است یکشنبه آینده (۱۶ ماه مارس) بطور همزمان در منطقه خودمختار کریمه و بندر سواستوپول برای پیوستن به ترکیب کشور فدراسیون روسیه برگزار شود. بر اساس گفته مقامات محلی، بیش از ۸۰ درصد مردم منطقه از این مسئله حمایت می‌کنند.