۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

آمار بازداشتی‌های مصر بعد از برکناری مرسی

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که دولت مورد حمایت ارتش مصر از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور بیش از ۱۶ هزار نفر را بازداشت کرده است.
کد خبر : ۱۷۰۳۳۵
صراط: نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که دولت مورد حمایت ارتش مصر از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور بیش از ۱۶ هزار نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام های امنیتی مصر اعلام کردند، از زمان برکناری محمد مرسی در جولای سال گذشته تاکنون بیش از 16 هزار نفر در این کشور دستگیر شده اند که از این تعداد 3 هزار نفر از اعضای اخوان المسلمین بوده اند.

بر اساس این گزارش زنان و افراد کم سن و سال نیز در بین افراد بازداشت شده وجود دارند. تعداد زیادی از بازداشت شدگان اکنون ماه ها است که بدون محاکمه و تفهیم اتهام در بازداشت نیروهای امنیتی مصر قرار دارند. گروه های حقوق بشر پیش از این از بدرفتاری در زندان های مصر خبر داده اند و برخی از بازداشت شدگان نیز وضعیت زندان های این کشور را بسیار ناگوار ارزیابی کرده و مقام های امنیتی را به شکنجه گری متهم کرده اند.

مقام های مصری سال گذشته اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل به تازگی نگرانی عمیق خود را نسبت به اقدامات سرکوب گرایانه نیروهای امینتی مصر و کشتار معترضان اعلام کرده است. بر اساس اعلام گروه های حقوق بشر از زمان برکناری محمد مرسی تاکنون 1400 نفر در خشونت های سیاسی مصر کشته شده اند.

منبع: تسنیم