۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

مرسی: مدت‌هاست خانواده‌ام را ندیده‌ام

«محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر که اکنون بنا به اتهاماتی در زندان سپری می کند، تاکید کرد که از تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) ۲۰۱۳ تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده اش را ملاقات نکرده است.
کد خبر : ۲۲۸۱۴۸
صراط: «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر که اکنون بنا به اتهاماتی در زندان سپری می کند، تاکید کرد که از تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) ۲۰۱۳ تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده اش را ملاقات نکرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «محمد مرسی» در جلسه دادگاه که به پرونده یورش به زندان ها در ژانویه سال 2011 اختصاص داشت، گفت که از 7 نوامبر تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده ام را ملاقات نکرده ام.
 
مرسی خطاب به هیأت منصفه دادگاه اظهار داشت: از هیأت دادگاه تقاضا دارم به این نکته توجه کنند که بنده از تاریخ 7 نوامبر 2013 تا کنون هیچ یک از اعضای خانواده ام را ملاقات نکرده ام، من چیزی نمی خواهم اما این بر خلاف عرف دنیا و قوانین مصر است.
 
مرسی آخرین بار در تاریخ 11 نوامبر 2013 در زندان برج العرب با وکیل خود ملاقات کرد و پیش از آن نیز با همسر و پسرش ملاقات کرده بود.
 
در پایان جلسه روز گذشته، دادگاه تصمیم گرفت که ادامه این جلسه را به روز شنبه موکول نماید تا به دفاعیات متهمان گوش فرا دهد و تصمیم گرفته شد متهمان همچنان در حبس باقی بمانند.
 
رسیدگی به پرونده یورش به زندان ها در اوایل انقلاب 25 ژانویه 2011 که به سرنگونی رژیم دیکتاتور حسنی مبارک منجر شد، همچنان ادامه دارد و در این پرونده 131 متهم اعم از 106 فراری و 25 بازداشتی به اتهام یورش به 11 زندان و حمله به مراکز پلیس و نیز ربودن 4 افسر تحت محاکمه هستند.
منبع: تسنیم