۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

درخواست روسیه از مخالفان سوریه

وزارت امور خارجه روسیه از مخالفان سوری از جمله از مخالفان موسوم به ائتلاف خواست از تندروها و باندهای راهزنی که علیه ملت سوریه مرتکب جنایات تروریستی می شوند فاصله بگیرند.
کد خبر : ۱۷۲۳۶۴
صراط: به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : سیاستمداران به تروریست ها و کسانی که از تروریستها حمایت می کنند نباید اجازه بدهند از آنها به عنوان چتری برای تحقق مقاصدشان و نابودی سوریه و ایجاد جای پای برای خود در این کشور استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است غیر نظامیان بی گناه به علت اقدامات تروریستی که گروههای مسلح غیر قانونی مانند جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) و جبهه تروریستی اسلامی مرتبط با القاعده مرتکب می شوند هر روز جان خود را از دست می دهند.

این بیانیه افزود موارد نقضی که افراد مسلح مرتکب می شوند به شدت در حال افزایش است و زیرساختهای اجتماعی و اقتصادی و میراث تاریخی سوریه با خاک یکسان می شود.

وزارت خارجه روسیه بر لزوم تلاشهای بیشتر سیاسی و دیپلماتیک برای رسیدن به راهکار مسالمت آمیز در خصوص بحران سوریه تأکید کرد. سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرد حجم تروریسم در سوریه به گونه ای است که دیگر غربی ها نمی توانند همانند گذشته بر آن سرپوش گذارند.