۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

کمک نظامی عربستان به مخالفان سوری

سیاستمدار عربستانی اظهار داشت: عربستان سعودی به تازگی متعهد شده کمک‌های نظامی جدیدی به گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه ارائه دهد.
کد خبر : ۲۳۳۲۹۵
صراط: سیاستمدار عربستانی اظهار داشت: عربستان سعودی به تازگی متعهد شده کمک‌های نظامی جدیدی به گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه ارائه دهد.
 
«احمد فرید»، سیاستمدار عربستانی تصریح کرد که عربستان سعودی هیچ‌گاه توضیح نداده که چه کمک‌هایی برای گروه‌های مسلح تروریستی ارسال می‌کند، کمک‌هایی که غیرنظامیان را به واسطه موشک‌ها و خمپاره‌هایی که به سمت شهرهای امن شلیک می‌شود، هدف می‌گیرد یا دست به جنایاتی می‌زند و ارتش سوریه را به دست داشتن در آنها متهم می‌کند.
 
این سیاستمدار عربستانی ادامه داد: عربستان سعودی ادعا می‌کند که کمک‌های این کشور برای تامین نیازهای اساسی مردم سوریه و برخی گروه‌های معارض سوری و آموزش نظامی و مستندسازی جنایات جنگی و دیگر نقض‌های صورت گرفته در کشور سوریه می‌شود، در حالی‌که حقیقت غیر از آن است.
 
فرید افزود: هم اکنون در سوریه تنها چند گروه اصلی مانند «جبهه النصره» و «داعش» و تعداد انگشت شماری گروه وابسته به «ارتش آزاد» که مورد حمایت سعودی‌هاست، وجود دارد که علیه نظام این کشور مبارزه می‌کنند و آخرین گروهی که بدست این گروه‌ها از بین رفت و متلاشی شد، گروه موسوم به جنبش «حزم» بود که بدست جبهه النصره متواری شد و در انبارهای تسلیحاتی آنها انواع موشک‌ها و سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی یافت شد.
 
این سیاستمدار عربستانی سخن خود را با این گفته به پایان رساند که توافق سیاسی بین عربستان و ترکیه بر افزایش حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه تاکید دارد، به گونه‌ای که «رجب طبی اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه و «سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان بر ضرورت افزایش کمک‌ها به گروه‌های مسلح تروریستی به شکلی که منتهی به نتیجه ملموس شود، تاکید داشتند.
 
فرید تاکید کرد که خاندان سعودی کمک‌های غیر کشنده خود را قرار است، به ارزش 70 میلیون دلار به گروه‌های مسلح تروریستی ارائه دهد.
منبع: فارس