۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

نصرالله:خطرسقوط دیگرسوریه راتهدیدنمی‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با یک روزنامه لبنانی که بخشهایی از آن منتشر شده است، تاکید کرده است نظام سوریه خطر سقوط را پشت سر گذاشته و این خطر دیگر نظام سوریه را تهدید نمی کند.
کد خبر : ۱۷۲۴۹۱
صراط: روزنامه السفیر لبنان اعلام کرده است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی مفصلی با این روزنامه به پرسشهای مختلفی درباره تحولات منطقه ای از جمله سوریه، رژیم صهیونیستی و آنچه به بهار عربی موسوم است، پاسخ گفته است.

شبکه المیادین بخشهایی از اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در گفتگوی مفصل با روزنامه السفیر را که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، پخش کرده است.

دبیرکل حزب الله در این گفتگو تاکید کرده است خطر انفجارهای تروریستی در داخل لبنان تا حدود زیادی کاهش یافته است.

سید حسن نصرالله درباره سوریه نیز گفته است دیگری خطر سقوط، نظام سوریه را تهدید نمی کند و خطر تجزیه سوریه را هم پشت سر گذاشته ایم.

دبیرکل حزب الله هدف از جنگ کنونی علیه سوریه را فشار بر این کشور برای دست برداشتن از مواضع خود و تغییر آن دانست نه شعارهایی همچون دموکراسی یا عدالت یا مبارزه با فساد.

سید حسن نصرالله درباره اوضاع سوریه هم گفته است خیالمان از روند حوادث در جنوب سوریه و مرزهای شمالی آن آسوده است و در این زمینه نگران نیستیم.

وی خاطر نشان کرده است اوضاع میدانی در سوریه سبب افزایش نگرانی اسرائیل شده است و اکنون چشمان خود را به الجلیل دوخته است.

بر اساس آنچه شبکه المیادین پخش کرده است، دبیرکل حزب الله در گفتگو با السفیر تاکید کرده است برخی از طرفداران جریان 14 مارس از دخالت ما در سوریه به خاطر حمایت از لبنان در برابر گروههای تروریستی تکفیری حمایت می کنند.

نصرالله خاطر نشان کرده است چند سال پیش از حرف زدن درباره بهار عربی، بحثهایی درباره تجزیه برخی کشورهای عربی شنیده بودیم.


منبع: تسنیم