۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

انتقاد پدر احمدی روشن از مسئولان نظام

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با انتقاد شدید از برخی از مسئولان نظام، با بیان اینکه الان بدترین روزهای عمرم را می‌گذرانم، گفت: استکبار کلاه بزرگی بر سر برخی از مسئولان ما گذاشت.
کد خبر : ۱۷۶۵۷۱
صراط: رحیم احمدی روشن در آئین اختتامیه مسابقه بزرگ کیک زرد در ارتباط ب شهادت مصطفی احمدی روشن اظهار کرد: لطف خداوند تبارک و تعالی است که شامل حال ما شد، من خودم را قابل این لطف خداوند عظمی نمی‌دانم اما مسئله حلال و حرام مسئله کلیدی در زندگی ماست.

نان حلال تاثیر بسیاری در تربیت فرزند دارد / لقمه حلال سبب شد خدا برکت مصطفی را به ما بدهد

پدر شهید مصطفی احمدی روشن خاطرنشان کرد: اگر ما نان حلال سر سفره بگذاریم و فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را رعایت کنیم، طبیعی است که به خانواده به ویژه فرزندانمان منتقل می‌شود.

وی افزود: فکر می‌کنم که این سبب شد که خداوند ما را مورد لطف خودش قرار داد و مصطفی را به ما داد.

احمدی روشن در ارتباط با اخلاق و ویژگی‌های شهید مصطفی احمدی روشن گفت: یکی از خصلت‌های خوب ایشان که مسئله اصلی ایشان هم بود و مورد لطف خدا هم واقع شد، احترام ویژه‌ای به پدر و مادرش داشت.

مصطفی مصداق آیه قرآن در مورد احترام به والدین بود

پدر شهید مصطفی احمدی روشن بیان کرد: مصطفی مصداق بارز آیه شریفه احسان به پدر و مادر بود، مصداق بارز آن این بود که دوستانش تعریف می کردند مصطفی پشت میز کارش ایستاده بود و موبایلش زنگ زند، وقتی موبایلش را نگاه کرد، تمام قد ایستاد، خم شد و گفت سلام سردار و به این وسیله همه دوستانش فهمیدند که یا مادرش و یا پدرش به او تماس گرفته است.

وی افزود: دوستان وی وقتی این اقدام را دیدند، اعتراض کردند که الان که پدر و مادر تو نیستند چرا این کار را کردی؟ گفت پدر و مادرم نیستند اما خداوند که هست.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: من در تربیت فرزندانم سعی کردم آنچه که درست و دینی است را لحاظ کنم، اولین کاری که توجه ویژه‌ای بر آن داشتم، نان حلالی بود که بر سفره می‌بردم.

فرزندانمان را به زور به دین نکشانیم / با عمل درست به احکام دین فرزندانمان را دینی بار بیاوریم

پدر شهید مصطفی احمدی روشن افزود: این که ما بلند شویم، وضو بگیریم و بلند بلند اذان و اقامه بگوییم و صلوات بفرستیم در حالی که بچه‌ها در خواب هستند، این مثل کندن یک نقش در سنگ است و در افکار بچه‌ها می‌ماند.

وی گفت: نباید بچه‌ها را به زور از خواب بیدار کنیم، این نتیجه عکس می‌دهد، ما باید خودمان عمل کنیم تا بچه‌ها از ما بیاموزند که باید چه کاری انجام دهند.

احمدی روشن افزود: همسر احمدی روشن در خاطرات خود بیان می‌کند که وقتی صحبت ازدواج با مصطفی برای من پیش آمد، من خوابی دیدم و دیدم که روی سنگ قبری نوشته که شهید احمدی روشن و وقتی که بعد از ازدواج این موضوع را از مصطفی پرسید و اصرار کرد، مصطفی گفت که من در سن 30 سالگی شهید می‌شوم.

مصطفی احترام والدین را همیشه نگاه می‌داشت

پدر شهید مصطفی احمدی روشن اضافه کرد: مصطفی ادب و احترامی که برای پدر و مادر قائل بود، با مادرش خیلی راحت‌تر بود تا من و برای ازدواج خدمت مادرش رفت و عنوان کرد که من چنین دختری را در دانشگاه دیدم و این دختر را برای ازدواج می‌خواهم.

وی اضافه کرد: مادرش هم به گفت و ما هم طبق وظیفه خودمان در ارتباط با عروسمان نهایت تحقیق را کردیم و به نتیجه رسیدیم که این خانم هم کفو مصطفی است و این ازدواج مناسب است.

احمدی روشن در ارتباط با لحظه شهادت مصطفی گفت: در روز 21 دی ماه سال 90 و در ساعت 8 و تقریبا 12 دقیقه صبح من و مادر مصطفی قرار بود با ماشین جایی برویم.

مادر مصطفی وابستگی بسیار زیادی به او داشت

پدر شهید مصطفی احمدی روشن افزود: معمول این بود که در روز مادر مصطفی به دلیل وابستگی به مصطفی حداقل یکی دو بار با مصطفی تلفنی صحبت می‌کرد تا بداند برایش مشکلی پیش نیامده است.

وی افزود: آن روز هم تماس گرفت و با مصطفی صحبت کرد و علی رغم اینکه مصطفی باید در نطنز می‌بود برای یک جلسه به تهران آمده بود و داشت از خانه به محل کارش می‌رفت.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: قرار بود ساعت 11 ظهر خدمت مصطفی برویم و در دفترش او را ببینیم، البته قرار بود با او تماس بگیریم که ببینیم موقعیت مناسب هست یا نه و بعد برویم.

فکر می‌کردیم مصطفی حداقل 20 سال دیگر زنده می‌ماند

پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: من همسرم را رساندم و برگشتم خانه به کارهایم رسیدم، که ناگهان دخترم با گریه و در حالی که دست بر سرش می‌زد، آمد و گفت انفجاری ایجاد شده و مصطفی هم آنجا بوده است.

وی گفت: من رعشه‌ای در تنم ایجاد شد و گفتم یا صاحب‌الزمان چه کنم؟ در همین حال بودم که دو مامور آمدند و گفتند که شما با مصطفی چه نسبتی دارید؟ گفتم پدرش هستم.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کردیم دست کم مصطفی بیست سال دیگر زنده می‌ماند اما چند دقیقه بعد از آنکه با وی صحبت کردیم، وی به شهادت رسید.

رهبر انقلاب فرمودند همه جا صحبت فرزند شماست

پدر شهید مصطفی احمدی روشن در ارتباط با دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: یک روز در نماز مغرب و عشا دعوت شدیم خدمت حضرت آقا باشیم و بعد از نماز ایشان ما را مورد مرحمت و لطف قرار دادند و فرمودند در آن اطاق باشید من مهمانان را راه بیندازم و خدمت شما برسم.

وی گفت: بعد از آن به پیش ما آمدند و به ما و علی لطف کردند و فرمایشاتی فرمودند، یکی از آنها این بود که فلانی ما هر کجا می‌رویم، یک حرفی از شهید شما می‌شنویم و این دلیلش معامله‌ای بوده که او با خدا کرده است.

احمدی روشن افزود: این که او در ارتباط با پیشرفت این صنعت تلاش کرده جای خودش اما بعد معنوی آن سبب شده که مصطفی به این مقام برسد.

مقام معظم رهبری شهید را مانند شیشه عطر می‌دانستند

پدر شهید مصطفی احمدی روشن بیان کرد: حضرت آقا در فرمایش دیگرشان فرمودند شهدا مانند یک شیشه عطر می‌مانند و تا موقعی که درش باز نشده بویش قابل کنترل است اما در شیشه را که باز کردی، دیگر نمی‌توانی بو را کنترل کنید.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آفا فرمودند شهدا قبل از شهادت هم مثل شیشه عطر در بسته است اما بعد از شهادت عطری هستند که درش باز شده و همه خوبی هایش در جامعه پراکنده می‌شوند و همه از این خوبی‌ها استفاده می‌کنند.

احمدی روشن تصریح کرد: این که جوانان به سمت انرژی هسته‌ای گرایش دارند را بزرگی ملت ایران می‌دانم، بعد از شهادت مصطفی حدود 5 یا 6 هزار نفر داشجو تقاضای تغییر رشته به فیزیک هسته‌ای داشتند.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن اضافه کرد: این دو چیز را نشان داد یکی اینکه دشمنان اسلام از احمق‌ترین افراد جهان هستند و نمی‌دانند شهدا چه جایگاهی دارند، دوم اینکه اگر یک نفر را به شهادت می‌رسانند، هزاران هزار و شاید میلیون‌ها میلیون نفر را خداوند تحویل این جامعه می‌دهد، ما هر کجا که پیش قشر جوان و دانشجو می‌رویم، این بچه‌ها به قدری به ما لطف می‌کنند ما را شرمنده خودشان می‌کنند.

جوانان نسبت به حفظ انقلاب احساس وظیفه می‌کنند

وی اظهار کرد: این نشان می‌دهد که مردم ایران و به ویژه جوانان خود را در جبهه‌ای حس می‌کنند و نسبت به حفظ آن احساس وظیفه و مسئولیت می‌کنند.

تعلیق مصطفی را 10 سال پیرتر کرد

احمدی روشن در ارتباط با تعلیق و ترور، گفت: تعلیق چیزی بود که مصطفی را به اندازه 10 سال پیرتر کرد، ترور چیزی بود که دشمن برای شهدای ما در نظر گرفت برای نابودی آنها اما این نابودی و تررو نیست بلکه یک لطف از سوی خدا بود و نتیجه زحمات شهدای ما بود مخصوصا شهید احمدی روشن که به این لطف نائل شد.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن در ارتباط با توافقنامه ژنو گفت: آن درد‌ها و زخم‌های دل شکسته ما امروز در این مراسم تازه شد و حقایق توافقنامه را برای ما باین کرد و مشخص شد آن کسانی که شیرینی دادند و رقص و پایکوبی کردند که این توافق را امضا کردند و برای خود یک پیروزی به حساب آوردند چه اشتباهی کردند.

توافقنامه ژنو برای من درد بود / استکبار جهانی سر مسئولین بی خبر ما کلاه گذاشت

وی خاطرنشان کرد: این برای من درد بود، من داد می‌زدم و هرجا می‌رفتم می‌گفتم که کلاه سر ما رفت مانند سال 82 ، اما فرقش این است که آن موقع ما چیزی برای از دست دادن نداشتیم ولی متاسفانه اخیرا دیدیم که استکبار جهانی چطور مرموزانه سر مسئولین بی خبر ما کلاه گذاشتند و این کلاه متاسفانه تا کمر بچه‌های ما و تا کمر مسئولین ما رفت.

احمدی روشن با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال گرفتن تمام داشته‌های ما در زمینه انرژی هسته‌ای است، گفت: آنها می‌خواستند به خاطر ترک خوردن تحریم همه چیز ما را از دست بدهند و این متاسفانه اتفاق افتاد.

پدر احمدی روشن را دروغگو خطاب کردند

پدر شهید مصطفی احمدی روشن افزود: ما بعد از این جریان احساس کردیم که نیروهای ارزنده ملت را یک به یک دارند از صحنه خارج می‌کنند، ما داد زدیم، هر جا که رسیدیم گفتیم منتهی مسئولین گفتند این خبر دروغ و کذب است و پدر شهید احمدی روشن را دروغگو خطاب کردند ولی اخیرا خودشان مجبور شدند که پشت تلویزیون بگویند این اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: این یعنی غلط کردن و اینکه اگر ما کاری کردیم غلط کردیم و این اتفاق افتاد و قرار بود همه نیروهای ارزشی را از سایت هسته‌ای بیرون بریزیم اما امیدوارم که به این نیت پلید خودتان نرسید.

بدترین روزهای زندگی خودم را می‌گذرانم / فقط می‌خواهیم شانیت ملت ایران با امثال سبد کالا و یارانه از بین نرود

احمدی روشن خاطرنشان کرد: بارها و بارها برای دانشجویان گفتم که بد‌ترین روزهای زندگی خودم را می‌گذرانم، ما از مردم، رهبر، جمهوری اسلامی چیزی طلبکار نیستیم و وامدار هیچ شخص و گروهی نیستیم اما می‌خواهیم شانیت ملت ایران حفظ شود و با زنبیل کالا و سبد کالا از بین نرود

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که عزت مردم ایران حفظ شود و کسی به این عزت خدشه‌ای وارد نکند، عنوان کرد: عزت مردم ما با مسئله یارانه نباید زیر سوال برود، این باعث تاسف است.

خون شهدای هسته ای زیر تحریم و مذاکره پایمال نشود

وی احترام به شهدا و پیروی راه آنها را مهم دانست و گفت: دومین خواسته ما این است که خون شهدای هسته‌ای ما زیر تحریم‌ها و مذاکرات پایمال نشود.

احمدی روشن به بیان خاطره‌ای از شهید مصطفی احمدی روشن پرداخت و گفت: بعد از غنی‌سازی 3 و نیم درصد و 5 درصد و نهایتا 20 درصد که توسط بقیه شهدا انجام شد، یکی از دوستان و فامیل‌های ما از مصطفی پرسید که شما سه و نیم درصد و پنج درصد را احتیاج دارید اما 20 درصد برای چیست؟

پدر شهید مصطفی احمدی روشن اضافه کرد: انگار خداوند یک آینه را به وسعت زمان در نظر شهید پهن کرد و آیننده کشورش را می‌دید و به وسیله همین اطلاع و آگاهی جواب آنها را داد.

وی تصریح کرد: مصطفی در پاسخ به وی گفت که ما باید در برابر استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم یعنی اگر آنها فکر کنند که ما نمی‌توانیم تولید کنیم، به حرف ما گوش نمی‌دهند

از انرژی هسته‌ای نتوانستیم حفاظت کنیم

احمدی روشن اضافه کرد: این اتفاق الان افتاده و نتوانستیم از این صنعت که یک وظیفه‌ای بر دوش ما بوده است نتوانستیم حفاظت کنیم.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن افزود: دشمنان ما می‌گویند از شرق تا غرب عالم و شمال و جنوب ما یک منافعی داریم و باید تامین کنیم، این یعنی استسمار ملت‌ها، به هر ترتیبی که هست این منافع را تامین می‌کنند.

وی تاکید کرد: اما متاسفانه مسئولین بی غیرت ما، آن چیزی را که خود ما برایش وقت گذاشتیم، شهید دادیم، پول خرج کردیم و شبانه روز بچه های ما برای این مسئله زحمت کشیدند را نمی توانند تامین و نگهداری کنند.

حفظ منافع را از اوباما و جان کری یاد بگیرید

احمدی روشن سه مرتبه برخی مسئولین فعلی نظام را بی‌غیرت توصیف کرد و گفت: شما اگر ملت دوست و مملکت دوست هستید و کار را برای مردم می‌خواهید، حداقل از اوباما و جان کری یاد بگیرید.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن اضافه کرد: این واقعیت مرعوب بودن مسئولین ماست، مسئولین ما مرعوب دشمن هستند، آن آقایی که در دانشگاه صحبت می‌کند و می‌گوید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام کشور ما را به هم بریزد را باید به خاک ببریم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۱۷
درود خدا و ملائکه به روح پر فتوح شهید مصطفی و سلام ما به محضر پدر بزرگوار ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۷
۲
........................
جان خودم اگه فوق ليسانس داشت تو ليست پايداري ميگذاشتنش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خداییش گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۳
خود شهید رو نمی دونم ولی رفقاش که امثال علی لو و آبنیکی بودند خیلی ........
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۶
کاسبین خون ش...!!
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
خجالت بکش امیدوارم توهم یک روز کاسب خون باشی ببنم احساست چیه؟!
محمد د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۸
در مستند من حسن روحانی هستم چقدر دردناک بود صحبتهای ملتمسانه جناب وزیر با البرادعی که میگفت(بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری از شکست مذاکرات ما سود میبرند انها موفقیتی در این گفتگو نمیبینند وادمهای پر نفوذی هستند اعتبار ما و شما بدون توافق از بین میره).وچنین شد که بخاط هیچ تعلیق را پذیرفتیم نه بخاطر منافع ملی بلکه بخاطر منافع حزبی.ایا این سزاوار خون شهداست؟چرا کسی پاسخگوی مطالبات بحق پدر مصطفی نیست؟
سياوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸
۸
واقعا نميدونم ايا اين مملكت فقط يه شهيد داده كه شما اينقدر به پدر اين شهيد بها داديد؟
كسي نيست به توهين هايي كه اين اقا به مسئولين مملكت كرده رسيدگي كنه؟
ميدونم صراط نظرمو رو سايت نميزاري چون برخلاف ميل و نظر وعقيده ي شماهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
ما تو کشورمون پدران و مادرانی داریم که 3-4 نفر از فرزندان عزیزشون رو به فاصله چند ماه تقدیم انقلاب کردن اما چون فحاشی بلد نیستن کسی سراغی ازشون نمیگیره اما این آقا ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۶
خجالت بكش اقاي احمدي روشن اين ممكلت هزاران شهيد داده هزاران خانواده شهيد محجوب وجود داره ،، در بعضي از خانواده ها چهار پنج شهيد دادن،،، بشين سرجات بيشتر از اين مردم و خانواده هاي شهيد عصباني نكن ،، خجالت بكش از روح پسرت ،، منفع طلب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶
۴
آقای احمدی روشن تو یک نفر هستی و قرار نیست یک مملکت به خاطر تند روی های تو نابود شوند. تفکرات افراطی تو به درد خودت می خوره و کسی نیستی که بخوای این دولت و دکتر ظریف و زیر سوال ببری.
درود بر دکتر ظریف
ایرانی55
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳
۲
صراط فکر نمی کردم این نظرات رو منتشر کنی ایول!!
خدا پسرشو بیامرزه ولی خداییش خودش خیلی جو گیره!آقا برو به کارهات برس دیر وقته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳
۴
احترام شهيد شما واجب اما كشور فقط براي شما نيست وفقط شما براي كشور شهيد ندادي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۱
۴
ایشان نبایددرکار مسوولین بلند پایه کشور دخالت کنندوبرای مذاکرات مهم هسته ای تعیین تکلیف کند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۳
به احترام پدر شهید بودنت مثل خودت حرف نمی زنم فقط میگم اگر عزت مردم رو می خوای ساکت شو و توهین نکن و بزار مردم خودشون تصمیم بگیرن حتما عزت مردم اینه که جوانها بیکار و کارخانه ها تعطیل باشه و معیشت مردم بخاطر انرژیی که حتی منابعشو نداریم مشکل دار باشه!!!!!!
رحمان محمدی اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
۰
۰
تأسیسات هسته ای کشور حاصل تلاش داشمندان دلسوز ایرانی همچون شهید احمدی روشن بود که عده ای به بهانۀ برچیدن تحریم ها آن را تخریب و صدها هزار میلیارد خسارت به این کشور وارد نمودند و حال که نخواستند و یا نتوانستد تحریم ها را بردارند آیا نباید تاوان خسارت خود را بپردازند؟ .......................