۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
نامزدهای نهایی انتخابات سوریه

دو رقیب نهایی بشار اسد مشخص شدند

با تایید 3 نامزد از سوی دادگاه قانون اساسی سوریه، پروسه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود.
کد خبر : ۱۷۶۸۵۳
صراط: انتخابات ریاست جمهوری سوریه با اعلام نامزدهای پذیرفته شده از سوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه وارد مرحله جدیدی می‌شود.

براساس اعلام این دادگاه از میان 24 نامزد، 3 نامزد به نام‌های «ماهر عبد الحفیظ حجار»، «حسان عبد الله النوری» و «بشار حافظ اسد» اجازه ورود به کارزار انتخاباتی و رقابت در آن را دارند.

در این بین دادگاه عالی قانون اساسی سوریه به نامزدهایی که در این انتخابات نام نویسی کرده بودند، 3 روز فرصت داد تا به حکم دادگاه اعتراض کنند و پس از روز چهارشنبه برابر با 17 اردیبهشت مرحله تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی آغاز می‌شود و نامزدها برنامه‌های خود را برای رای دهندگان سوری تشریح خواهند کرد.

در این اثنا، استانداران مناطق مختلف سوریه در سخنانی رسمی اعلام کردند که خود را برای برگزاری این انتخابات که قرار است، سوم ژوئن آینده در این کشور برگزار شود، اماده می‌کنند و در این میان دمشق و حکسه در راس استان‌هایی بودند که آمادگی خود برای آغاز تدارک برگزاری انتخابات را اعلام کردند.

همچنین تلویزیون رسمی سوریه اقدام به پخش تصاویری از عملیات انتقال صندوق‌های رای مهر و موم شده از پارلمان به ساختمان دادگاه عالی قانون اساسی سوریه برای شمارش آرای داده شده از سوی نمایندگان به نامزده و دریافت نتایج کرد.

این درحالی است که دادگاه عالی قانون اساسی سوریه از هواداران هریک از نامزدهای انتخاباتی خواست تا روز چهارشنبه (امروز) و ارائه لیست نهایی پذیرفته شدگان از دست زدن به هرگونه فعالیت‌های تبلیغاتی خودداری کنند و پس از آن نامزدها 3 هفته فرصت خواهند داشت در چارچوب قانون تبلیغات و فعالیت‌های انتحاباتی خود را آغاز کنند.

هم اکنون اینگونه به نظر می‌رسد که روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دور از هرگونه اعمال فشارهای خارجی عیان و مستقیم که ممکن است، برخی از نامزدهای انتخاباتی در کشورهای همجوار و همچنین نظام‌های عربی منطقه در معرض آن قرار گیرند، در حال طی شدن است.

در بعد داخلی، هم اکنون رسانه‌های سوری تبلیغات خود را آغاز کرده و رای دهندگان سوری را تشویق می‌کنند که پای صندوق‌های رای حضور یابند، بدون اینکه در این راه به سود نامزدی تبلیغات کنند.

همچنین این رسانه‌ها برنامه‌های گسترده‌ای را برای تبیین و تشریح جوانب قانونی انتخابات ریاست جمهوری و بالا بردن آگاهی‌های عمومی درباره حق و حقوقی که در این امر به آنها تعلیق می‌گیرد و نظر سنجی از افکار عمومی سوریه آغاز کرده‌اند.

داده‌ها و اطلاعات رسمی به این امر اشاره می‌کند که مرحله آمادگی و تدارک برای انتخابات ریاست جمهوری در سوریه از سوی مسئولان این کشور بسیار جدی گرفته شده تا به هر طریق ممکن حق مردم سوریه در دادن رای و انتخاب رئیس جمهوری مورد نظر را تضمین کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۲
رای ما برادر مومن انقلابی و بابصیرت برادر دکتر بشار حافظ اسد