۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸

هنیه: خط سازش به بن بست رسید

نخست وزیر دولت قانونی حماس اعلام کرد که خط سازش و مذاکره به بن بست رسیده است و مقاومتی که غزه دفاع کرد قادر است تا کرانه باختری و بقیه سرزمین های فلسطینی را نیز آزاد کند.
کد خبر : ۱۷۹۷۸۰
صراط: نخست وزیر دولت قانونی حماس اعلام کرد که خط سازش و مذاکره به بن بست رسیده است و مقاومتی که غزه دفاع کرد قادر است تا کرانه باختری و بقیه سرزمین های فلسطینی را نیز آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری "القدس"، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت قانونی حماس امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح بیمارستان الجزایری در شهر غزه با اشاره به آشتی ملی فلسطین میان دو جنبش فتح و حماس گفت: همزیستی میان مردمی که برای آزادی، استقلال، بازگشت آوارگان و عزت تلاش و مبارزه می کند، نقض اصول ثابت فلسطین نیست.

هنیه گفت: ما در اصول مشترک و مقابله با اشغالگران با هم همزیستی و هماهنگی داریم اما مقاومت تمایز و تفاوت خود و خط اصیل خود را حفظ می کند زیرا ما معتقدیم که خط مذاکرات به بن بست رسیده است.

وی تاکید کرد: مقاومتی که به آزادسازی غزه منجر شد و از این منطقه دفاع کرد قادر است کرانه باختری و بقیه سرزمین های فلسطینی را نیز آزاد کند.

وی ضمن گرامیداشت شهدای دولت حماس و غزه گفت: این قهرمانانی که اکنون سی و پنج روز است اعتصاب غذا کرده اند و نبرد "معده های خالی" به راه انداخته اند، انقلاب آزادی و عزت را به پیش می برند و اینها نماد ملت فلسطین هستند.

وی افزود: ما فقط به خاطر خدا، مقاومت، ملت و اصول ثابت فلسطین وارد دولت شدیم و از دولت هم به خاطر خدا و مقاومت و اصول ثابت و ملت خارج خواهیم شد و ما شعاری داریم که در ابتدا و در انتهای کار خود آن را تکرار می کنیم که "فقط به خاطر خدا، فقط به خاطر خدا و نه به خاطر قدرت و نه هیچ چیز دیگر".

منبع: تسنیم