۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

هنیه: هیچ راهکار سیاسی و امنیتی درباره اسرائیل وجود ندارد

هنیه: هیچ راهکار سیاسی و امنیتی درباره اسرائیل وجود ندارد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه مسیر مذاکره با صهیونیستها، هیچ سودی ندارد، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید خاک فلسطین را ترک کند.
کد خبر : ۶۳۲۳۸۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین امروز سه‌شنبه تأکید کرد که ملت این کشور با ایستادگی و مقاومت، پاسخ محاصره و شهرک سازی صهیونیست‌ها را خواهند داد.

خبرگزاری شهاب به نقل از هنیه گزارش داد، در خصوص تعامل با رژیم صهیونیستی، هیچ راهکار سیاسی یا امنیتی در کرانه باختری وجود ندارد، مگر اینکه اشغالگران اسرائیلی از سرزمین ما و قدس اشغالی بیرون رانده شوند.

وی با بیان اینکه قتل، ترور، محاصره یا تخریب منازل چیزی را برای رژیم صهیونیستی تغییر نخواهد داد، گفت: اصرار اسرائیل بر شهرک‌سازی در کرانه باختری و ادامه سیاست‌های الحاق [اراضی]یا یهودی‌سازی در قدس، با ایستادگی مردم مواجه خواهد شد و روح انتفاضه و انقلاب را در نسل‌های ما بیدار خواهد کرد.

گسترش شهرکسازی صهیونیست‌ها حتی صدای «تور وینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه را درآورد؛ به نحوی که روز گذشته گفت: همه شهرک‌هایی که صهیونیست‌ها در کرانه باختری احداث کردند، غیر قانونی بوده و مانعی در برابر صلح به شمار می‌رود و عدم حرکت به سمت یک افق سیاسی، باعث ایجاد خلأ شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان صهیونیست باید تخریب املاک مردم فلسطین را متوقف کنند، تصریح کرد: ارتش اسرائیل باید نهایت خویشتن‌داری را از خود نشان دهد. وضعیت انسانی هم در نوار غزه بسیار نامساعد است و این بخش با قطعی برق روبروست.

هنیه در ادامه با اشاره به اینکه آنچه راهکار سیاسی نامیده می‌شود، در خصوص تل‌آویو شکست خورده است، تصریح کرد: ملت ما دیگر هیچ حسابی بر روی این مسیر (مذاکراه) باز نخواهد کرد؛ مسیری که هزینه بسیاری برای حقوق تاریخی فلسطین به همراه داشته است.

هنیه با تأکید بر اینکه راهکار امنیتی مبتنی بر ترور و قتل در کرانه باختری، سودی برای صهیونیست‌ها ندارد، خاطر نشان کرد: هیچ راهکاری وجود ندارد، مگر اینکه اسرائیل از رؤیا‌های بیهوده و داستان‌های تخیلی سیاسی خود دست بردارد و ملت ما نیز به کشور خود بازگردند.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشست‌هایی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و توقف عملیات علیه مردم فلسطین. با این حال صهیونیست‌ها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیات‌های نظامی خود افزوده‌اند.

منابع اسرائیلی شنبه هفته جاری خبر دادند که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال هر چه بیشتر مناطق کرانه باختری است؛ به نحوی که با طرح خود در تلاش است شهرک‌سازی صهیونیستی را گسترش دهد.

اسموتریچ با طرح خود به دنبال احداث ۱۵۵ نقطه برای احداث هر چه بیشتر شهرک است. مسئولان اسرائیلی که در جریان این طرح قرار دارند، می‌گویند که اسموتریچ از کابینه بنیامین نتانیاهو اختیارت زیادی دریافت کرده و در این زمینه، تحت حمایت کامل آن قرار دارد.