۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶

طرح 11 سوال از وزیر کشور

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با بیان اینکه 8 نماینده سوال خود از وزیر کشور را درجلسه امروز کمیسیون مطرح کردند، گفت: یک نماینده از پاسخ رحمانی فضلی قانع نشد و قرار شد تا جلسات مشترکی جهت حل و فصل مشکلات برگزار شود.
کد خبر : ۱۸۳۸۲۴

صراط: امیر خجسته در تشریح جلسه امروز سه شنبه 3تیرماه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، گفت: در جلسه امروز کمیسیون سؤالات آقایان ابراهیم نکو، علی ایرانپور، عبدالوحید فیاضی، فرهاد بشیری، محمود شکری و رضا صابری از وزیر کشور مطرح و پس از توضیحات  رحمانی فضلی مقرر شد تا سؤال نمایندگان قانع نشده با تعریف حوزه ملی یا استانی آن، به صحن علنی ارسال گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  با توجه به تعامل مثبت میان وزارت کشور و مجلس انتظار می رود که مشکلات موجود در اسرع وقت حل و فصل گردد.

وی در تشریح آمار سؤالات نمایندگان افزود: 12 نفر از نمایندگان تقاضای طرح سؤالات خود را داشتند که 11 سؤال از طرف 8 نماینده بررسی و یکی از نمایندگان از پاسخ ارائه شده قانع نشده و سایر افراد سوال کننده قانع شدند و قرار شد تا جلسات مشترکی جهت حل و فصل مشکلات برگزار گردد.

به گفته رئیس کمیسیون شوراها ایرانپور نماینده مبارکه از توضیح وزیر کشور درباره سوال مربوط به انتصابات غیر قانونی و به دور از شان در استانداری ها و فرمانداری ها قانع نشد.

خجسته با اشاره به جلسه ویژه کمیته اطلاعات و امنیت داخلی کمیسیون با وزیر کشور، تصریح کرد: در این جلسه آخرین تحرکات گروه های تروریستی در منطقه بررسی و سیاست های نظامی و دفاعی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: طبق گفته وزیر کشور و بازدیدی که اینجانب از کشور عراق و مرزهای غربی داشتم وضعیت مرزها بسیار مناسب و استقرار نیروها در وضعیت کاملا مطلوب بود.

رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی کشور عاقبت گروهک های تروریستی را محکوم به نابودی دانسته و گفت: جمهوری اسلامی ایران تسلط و اشراف کامل بر هرگونه تحرکات مرزی داشته و دست درازی به تمامیت کشور، منجر به نابودی این گروهک ها خواهد شد هرچند که اضمحلال آنها در آینده ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

منبع: فارس