۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷

محاکمه دسته‌جمعی۴۹۴طرفدار مرسی

دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که ۴۹۴ نفر از طرفداران محمد مرسی متهم به دست داشتن در تظاهرات و درگیری ها را به صورت گروهی محاکمه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۳۹۲۴
صراط: دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که ۴۹۴ نفر از طرفداران محمد مرسی متهم به دست داشتن در تظاهرات و درگیری ها را به صورت گروهی محاکمه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری "المختصر نیوز"، دستگاه قضایی مصر امروز سه شنبه اعلام کرد که 494 نفر از طرفداران مرسی که هم اکنون به اتهام دست داشتن در تظاهرات و خشونت های در میدان رابعه العدویه و سایر مناطق قاهره در بازداشت به سر می برند، دسته جمعی محاکمه می شوند.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه محاکمه دسته جمعی 494 نفر از طرفداران مرسی بازداشت شده با وجود انتقادات بین المللی در 16 جولای برگزار می شود.

این متهمان قرار است در 16 ژوئیه به سئوالاتی درباره درگیری هایی که مقابل مسجد الفتح در مرکز قاهره رخ داده است،  پاسخ دهند.

درگیری مقابل مسجد الفتح در روزهای بعد از سرکوب خونین منجر به 44 کشته و 59 زخمی از جمله سربازان و ماموران پلیس روی داد و 494 نفر به اتهام قتل، اقدام به قتل، حمل سلاح و حمله به پلیس تحت پیگرد قرار گرفته اند.

"هشام البرکات"، دادستان کل مصر پرونده 494 متهم در خصوص حوادثه مسجد الفتح، کشته شدن پلیس در میدان رمسیس و حمله به اموال عمومی را 24 فوریه گذشته به دادگاه جنایی ارجاع داد.

پس از آنکه عبدالفتاح سیسی، فرمانده سابق ارتش و رئیس جمهور جدید مصر سوم ژوئیه محمد مرسی را برکنار و دستور دستگیری او را صادر کرد بیش از 1400 تظاهرکننده طرفدار مرسی کشته، حدود 15 هزار نفر دستگیر و صدها تن به مرگ محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره،‌ یک قاضی مصری هفته گذشته احکام اعدام 183 نفر از جمله محمد بدیع، رهبر عالی اخوان المسلمین را تایید کرد که این اقدام دستگاه قضایی مصر، واکنش های بین المللی را در پی داشت.
منبع: تسنیم