۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵

واکنش نیروی هوایی ارتش به تحولات منطقه

کد خبر : ۱۸۵۳۴
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش از تشکیل گردان‌های شکاری هواپیمای 'صاعقه' و تولید تسلیحات راهبردی خبر داد و تاکید کرد که این نیرو '24 ساعته' آماده دفاع از آسمان کشور و رفع هرگونه تهدید احتمالی است.

به گزارش نسیم آنلاین امیر سرتیپ خلبان محمد علوی گفت: با توجه به تحولات در منطقه مانند جنگ‌های افغانستان، عراق و خلیج فارس، حضور نیروهای فرا منطقه‌ای و افزایش تهدیدات، نیروی هوایی تلاش می‌کند تا توان رزمی خود را با سرعت بیشتری ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه از سال 1980 میلادی کشورهای مختلف ایجاد ساختار CNS/ATM در هوانوردی ماهواره ای را مورد توجه قرار داده اند، افزود: بکارگیری این ساختار در دستور کار ما قرار دارد اما با توجه به اینکه منابع اصلی آن در اختیار کشورهای بیگانه است باید در نحوه بکارگیری آن کاربیشتری انجام شود.

این ساختار، یک فن آوری ماهواره ای در مدیریت ترافیک هوایی است که با استفاده از آن هواپیماها مسیرهای طولانی را با ایمنی و اطمینان بیشتر و در زمان کوتاهتر طی می کنند و با ترافیک هوایی مواجه نمی شوند.
برچسب ها: ارتش نیروی هوایی
نظرات بینندگان
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
ایران ثلاله خون شهیدان است ما از ارمانهای مقدس حضرت امام دفاع خواهیم کرد وتا اخرین قطره خونمان از رهبری معظم و حون شهدا وخاک عزیزمان دفاع خواهیم کردد وبه هیچ بیگانه ای اجازه تعرض به خاک ایران عزیزرا نخواهیم داد دنیا بداند که بااتش نمی توان بازی کرد چون خواهند سوخت در منجلاب بدبختی نابود خواهند شد هشدار به بیگانگان=بخصوص به امریکا وایادیش