۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴

عراقچی: تا حل اختلافات فاصله زیادی داریم

دیپلمات ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت که تا حل اختلافات برای رسیدن به توافق جامع با طرف مقابل فاصله زیادی داریم.
کد خبر : ۱۹۴۸۷۲
صراط: سیدعباس عراقچی، دیپلمات ارشد تیم مذاکره‌کننده بعد از مذاکرات دوجانبه با هیأت آمریکایی در ژنو از «مفید و خوب» بودن مذاکرات دو روزه با هیأت آمریکایی خبر داد و گفت: مذاکرات از آن جهت که به درک اختلافات کمک می‌کند، خوب بود اما تا حل اختلافات فاصله زیادی داریم.

ایران و آمریکا در مذاکرات دو روزه با هیات آمریکایی به سرپرستی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا حدود ۱۲ ساعت مذاکره در سطح معاونان و ۸ ساعت مذاکرات کارشناسی را انجام دادند.

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در هتل ویلسون ژنو ۱۳ و ۱۴ شهریور برگزار شد. مدت این مذاکرات از سوی طرف ایرانی ابتدا سه روز اعلام شده بود که در نهایت روز جمعه پس از دو روز پایان یافت.

این مذاکرات در چارچوب مذاکره برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای که دور بعدی آن ۲۷ شهریور در نیویورک برگزار می‌شود، صورت گرفت.

عمده اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر متن پیش‌نویس توافق نهایی است.

هنوز درباره این که بعد از دو دور مذاکره دوجانبه میان ایران و آمریکا چه میزان اختلافات بر سر موضوعات عمده از جمله سانتریفیوژها و چگونگی لغو تحریم‌ها کاسته شده است، خبری از سوی مسئولان دو طرف منتشر نشده است. در عین حال، اظهارت معاون وزیر خارجه کشورمان بعد مذاکرات دوجانبه اخیر نشان می‌دهد با وجود تلاش طرف‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر، هنوز فاصله‌ها زیاد است.

منبع: ایسنا