۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

روایت عراقچی از فضای مذاکرات

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده، فضای مذاکرات با طرف آمریکایی را جدی خواند و با اشاره به اراده طرفین برای رسیدن به توافق، گفت: فاصله‌ها و اختلاف‌نظر‌ها وجود دارد و اگر اراده و حسن‌نیت لازم در طرف مقابل باشد، حصول توافق امکان‌پذیر است.
کد خبر : ۲۲۱۳۹۰
صراط: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: امروز (شنبه) مذاکرات دو جانبه با آمریکا را ادامه خواهیم داد و بعد از ظهر هم با مقامات روسیه گفت‌وگو خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه افزود: از امروز معاون خانم موگرینی از اتحادیه اروپا نیز به مذاکرات ملحق می‌شود و دیدارهایی دوجانبه با وی خواهیم داشت.

وی گفت: فردا نیز مذاکرات با ۱+۵ با حضور همه معاونان در سطح عمومی برگزار می‌شود.

این مقام ارشد مذاکره کننده هسته‌ای درباره این که آیا مذاکرات دوجانبه با آمریکا تا ظهر امروز پایان خواهد یافت؟ گفت: بحث‌ها ساعت مشخصی ندارد و هر قدر که نیاز باشد ادامه پیدا می‌کند.

عراقچی درباره فضای مذاکرات دوجانبه با هیات آمریکایی نیز گفت: فضای مذاکرات کاملاً جدی است و اراده در دو طرف برای رسیدن به توافق وجود دارد، ولی مشکلات، فاصله‌ها و اختلاف نظرها نیز وجود دارد. در برخی موارد فاصله خیلی زیاد است و در برخی موارد نیز کم است. تلاش ما نزدیک کردن فاصله‌ها بین دو طرف است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما هنوز امیدواریم و فکر می‌کنیم اگر اراده و حسن نیت لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد، حصول به یک توافق امکانپذیر است.

مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان وزیران خارجه به ریاست سید عباس عراقچی و وندی شرمن و همچنین کارشناسان دو طرف به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران پیش از ظهر امروز شنبه ساعت 10 به وقت محلی ( 12.30به وقت ایران) در هتل ماندارین شهر ژنو آغاز شد.
 
هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا از روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه تاکنون مذاکرات فشرده‌ای را در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای در شهر ژنو آغاز کرده‌اند و ظریف و کری نیز در شهرهای ژنو و پاریس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

برچسب ها: عراقچی مذاکره