۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

اظهارات عضو خبرگان درباره سَر بُریدن‌های داعش

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مزدوران داعش با نام اسلام کودکان را سر می‌بُرند.
کد خبر : ۱۹۵۳۸۸
صراط: نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مزدوران داعش با نام اسلام کودکان را سر می‌بُرند.

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی یکشنبه‌شب در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) که با همکاری ستاد دهه کرامت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: اکنون در مقطعی از تاریخ قرار داریم که رهبر بزرگوارمان از این مقطع به عنوان پیچ تاریخی عالم یاد کرده؛ چراکه دنیا در حال دست به دست شدن است و از دست ناصالحان به دست صالحان می‌رسد.  
 
وی اظهار داشت: اندیشه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حال جهانی شدن است.
 
حائری‌شیرازی با اشاره به نقش امامت و اینکه امامت جاذبه الهی است، افزود: امامت به صورت محبت ولایت و مدیریت در جامعه خودش را نشان می‌دهد؛ اسلام منهای ولایت، داعش را به وجود می‌آورد و جریان داعش در عالم بسیار ناپسند است.
 
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: غربی‌ها امروز از اینکه در جهان بدنام شوند، به شدت هراس دارند؛ چراکه اعمال و رفتار داعش هیچ توجیهی ندارد.  
 
حائری‌شیرازی اظهار کرد: مزدوران داعش کودکان و خردسالان را سر می‌برند و سر بریده را به دست کودکان خردسال می‌دهند؛ زنان را در بازار برده‌فروشان می‌فروشند و در تمام کارهایشان نام قرآن و اسلام را به یدک می‌کشند؛ بسیار مانده تا آنها اسلام را بشناسند، چون برداشت غلطی از اسلام دارند.
 
وی همچنین با بیان اینکه امامان مکان و زمان، سابقه تاریخی فتوا و حکم را می‌شناسند، اظهار داشت: پروردگار متعال بر مومنان، ولایت دارد و آنها را مانند آهن‌ربا به سوی خود جذب می‌کند؛ خداوند، مومنان را از بدی‌ها به خوبی‌ها و از ناپاکی‌ها به سمت پاکی‌ها می‌کشاند.
 
وی بیان کرد: پروردگار متعال، ابتدا پیامبر (ص) و بعد حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و ... و دیگر امامان و همه مردم را جذب کرده و در حقیقت همه مجذوب پروردگار متعال هستند.
 
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قهر بین دو نفر شیعه موجب رنج امام زمان (عج) می‌شود، ادامه داد: محبت گناهان انسان را می‌ریزد؛ کسانی که امامان را دوست دارند، محب پروردگار متعال در دلشان وجود دارد.
 
حائری‌شیرازی ادامه داد: هرکس مجذوب اهل بیت(ع) شود و حکم حب اهل بیت (ع) در دلش باشد، یعنی اهل بیت(ع) در دل او هستند و این اساسی‌ترین نکته است.  
 
حجت‌الاسلام علی‌اصغر رستمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه نیز در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان بیان کرد: آیت‌الله حائری‌شیرازی معروف به استاد اخلاق است و نظریات وی در بحث انسان‌شناسی سدی محکم برابر نظریات صهیونیسم و مستشرقین غرب زمین قرن 16 و 19 در اروپاست.
 
مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با حضور نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه فیروزکوه، معاون سیاسی انتظامی فرماندار، فرمانده انتظامی فیروزکوه، مدیر آموزش و پرورش، بخشدار ارجمند، رئیس اداره اطلاعات، رئیس و طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) روستای وشتان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و عموم مردم برگزار شد.
منبع: فارس