۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹

عراقچی: اگر پیشرفتی وجود نداشت مذاکرات تمدید نمی شد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که اگر پیشرفتی وجود نداشت مذاکرات تمدید نمی شد گفت: اگر پیشرفتی وجود نداشت و امیدی به وصول توافق نبود تبعا تمدید هم جایگاهی نداشت.
کد خبر : ۱۹۵۵۹۷
صراط: سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امشب -دوشنبه- در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح آخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای و دستاوردهای آن پرداخت.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر گفت: در پایان شش ماهه دوره توافق ژنو که قرار بود به یک توافق جامع برسیم در این کار موفق نشدیم علی رغم این که 18 روز در وین در آخرین روزها تمام تلاش خود را  کردیم.
 
عراقچی با بیان این که برای چهار ماه دیگر این توافق نامه تمدید شد گفت: این توافق نامه دو قسمت دارد که یکی از این قسمت ها نگارش متن توافق نامه به صورت شکلی است و هنگامی صورت می گیرد که درباره تمام مسائل توافق سیاسی صورت بگیرد و در وین درباره موارد شکلی مذاکره کردیم و این مذاکرات به خوبی جلو رفت و بنده گفتم 60 تا 70 درصد متن آماده است و 30 درصد آن نقطه چین و یا داخل پرانتز می باشد.
 
وی افزود: تا زمانی که درباره آن تصمیم گیری شود از نظر محتوایی اختلافات اساسی درباره موضوعات باقی مانده و آن 30 درصد هم متن توافق نامه است و ما پیشرفت خوبی داشتیم ؛همین تصمیم بود که باعث تمدید مذاکرات شد .اگر پیشرفتی وجود نداشت و امیدی به وصول توافق نبود تبعا تمدید هم جایگاهی نداشت و حتی همه طرف ها اذعان داشتند که پیشرفت های خوبی داشتیم.