۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
ایران 7 بار پشت رژیم صهیونیستی را به خاک مالیده

مشاور ظریف: نباید به لبخند دشمنان توجه کرد

مشاور وزیر امور خارجه به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: داعش از کنترل استکبارگران خارج شده و این ائتلاف برای تضعیف و کنترل داعش است.
کد خبر : ۲۰۶۴۰۵
صراط: مشاور وزیر امور خارجه به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: داعش از کنترل استکبارگران خارج شده و این ائتلاف برای تضعیف و کنترل داعش است.

غضنفر رکن‌آبادی در همایش بررسی تحولات غرب آسیا که صبح امروز در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد،‌ با اشاره به تحولات اخیر منطقه بیان کرد: ذخایر انرژی و حرکت موج اسلام‌خواهی در این منطقه سبب طمع دشمنان شده است.

وی اضافه کرد: اینکه دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی دست به هر اقدامی می‌زنند به علت عدالت‌خواهی و اسلام‌‌خواهی ملت ایران است.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه کمک کردن به مظلومان با اهداف ظالمان در تضاد است، ابراز کرد: دشمن از دسیسه‌های مختلفی برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کرده است.

وی از قدس به عنوان قبله اول مسلمانان یاد کرد و گفت: طرح یهودی‌سازی قدس مدت بسیاری است که برای نابودی ریشه اسلام شکل گرفته اما دشمنان نخواهند توانست با استفاده از این طرح به اهداف خود برسند.

رکن‌آبادی با اشاره به اینکه در روی کره زمین کشوری همانند ایران قدرت‌نمایی نکرده است، تصریح کرد: ایران اسلامی با استفاده از مردم و حاکمیت ولایت فقیه از قوانین اسلامی پیروی کرده و با اینکه نظام استکبار برای نابودی ما نقشه‌های بسیاری را کشیده‌ اما نتوانسته به موفقیت برسد.

وی از جایگاه یازدهم ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا یاد کرد و افزود: این رتبه در سال آینده به 9 خواهد رسید همچنین ایران اسلامی در عرصه‌های نانو و ذخایر نفت و گاز توانسته رتبه نخست در منطقه را به خود اختصاص دهد.

رکن‌آبادی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی کشتی ایران را در دریای پرتلاطم منطقه هدایت کرده و به سلامتی به مقصد رسانده است، ابراز کرد: ایران اسلامی امروزه با ثبات‌ترین کشور منطقه است.

مشاور وزیر امور خارجه بر اهمیت امنیت رژیم صهیونیستی برای نظام استکبار تاکید و اذعان کرد: این رژیم دست‌پروده آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای استکباری است به همین علت معادلات و تصمیم‌های جهانی با توجه به امنیت این رژیم غاصب رقم خواهد خورد.

وی به برخی از درگیر‌ی‌های میان گروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ذلت این رژیم غاصب در مقابله با نیروهای حزب‌الله لبنان برای همگان نمایان شد.

رکن‌آبادی بیان اینکه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا از گروهک تکفیری داعش حمایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق از دست‌رفته فلسطین باید با استفاده از زور بازگردانده شود زیرا قطع‌نامه‌های سازمان ملل اجرایی نخواهد شد.

وی اظهار کرد: قدرت‌های جهانی در نشست‌های 5+1 در مقابل نماینده ایران اسلامی می‌نشینند و سخنان ما را گوش می‌دهند در صورتی که اینان کسانی نیستند که گوش شنیدن سخن دشمنانشان را داشته باشند که این امر در واقع قدرت ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: در مذاکرات و سخنان مسئولان کشورهای استکباری نباید به لبخندهای آنان توجه کرد زیرا آن‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و همیشه گزینه‌های روی میز خود را آماده دارند.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها در سال 2006 به دنبال نابودی لبنان، عراق، سوریه و سپس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، تصریح کرد: دشمنان با استفاده از رژیم صهیونیستی به اهداف خود نرسیدند و برای از بین بردن بازوان جمهوری اسلامی از نیروهای تکفیری استفاده کردند.

رکن‌آبادی گفت: ایران اسلامی با استفاده از نیروی مردمی خود و اصل ولایت فقیه تاثیرات مهمی در منطقه داشته و امروزه باید جایگاه خود در پازل منطقه را پیدا کند.

وی رژیم صهیونیستی را مظهر خباثت قاتلان امام حسین(ع) دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی تاکنون توانسته هفت بار پشت رژیم صهیونیستی که نماینده نظام استکبار است را به خاک بمالد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: امروزه دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم و تهدیدهای نظامی دیگر کاربردی ندارد و تنها راه پیشبرد اهداف خود را مذاکره می‌دانند.

وی به ائتلاف ضد داعش اشاره کرد و گفت: داعش از کنترول استکبار خارج شده و این ائتلاف برای تضعیف و کنترل داعش است.

رکن‌آبادی تاکید کرد: نمایندگان ایران اسلامی در مذاکرات به دنبال مسائل هسته‌ای هستند و گروه‌های مقاومت خط قرمز ایران اسلامی در این مذاکرات است.
منبع: فارس