۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

هاشمی: روحانی در بحث آلودگی هوا ورود کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مسئله آلوگی هوای تهران مسئله‌ای است که نیاز به تصمیم‌گیری کلان دارد و شخص رئیس‌جمهور باید به آن ورود کند.
کد خبر : ۲۰۷۶۵۸
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مسئله آلوگی هوای تهران مسئله‌ای است که نیاز به تصمیم‌گیری کلان دارد و شخص رئیس‌جمهور باید به آن ورود کند.

سید مهدی هاشمی در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها،  اظهار کرد: من در 2 مرحله‌ای که مطالباتم را به عنوان نماینده مردم از دولت و ریاست جمهوری اعلام کرده‌ام به مسئله آلودگی هوای تهران اشاره داشته‌ام.
 
وی ادامه داد: مسئله آلودگی هوا از جمله مسائل اساسی است که برای غلبه بر آن باید گام‌های اساسی توسط شخص رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد نظام برداشته شود.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه غلبه بر آلودگی هوا و حل مشکل آن نیازمند ورود شخص رئیس‌جمهور به مسئله است گفت: یکی از مهمترین راهکارهای حل این معضل بحث ساماندهی حمل و نقل است که متأسفانه در یکی دو سال اخیر به آن کم‌توجهی شده است.
 
هاشمی افزود: وقتی ستاد حمل و نقل و سوخت که وظیفه اصلی آن تصمیم‌گیری در مورد استراتژی‌های حمل و نقلی است اگر نگوییم تعطیل حداقل نیمه‌تعطیل بوده چطور انتظار داریم بحث حمل و نقل ساماندهی شود.
 
وی افزود: متأسف و متأثرم که دستگاه‌های اجرایی نسبت به موضوع آلودگی هوا توجهی نداشته و ندارند و این مطالبه از سوی بسیاری از مسئولان نیز دچار غفلت شده است.
 
به گفته نماینده مردم تهران بحث سوخت خودروهای فرسوده و حمل و نقل عمومی همه نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان دارد و امیدوارم کمیسیون عمران مجلس در بخش نظارتی به وظایف دستگاه‌های اجرایی توجه جدی داشته باشد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آلودگی هوا مجلس