۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

سریع‌القلم علت آلودگی هوا را کشف کرد!

«اگر می‌خواهیم کارآمد باشیم باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم. اگر ما با دنیا ارتباط داشتیم، اجازه نمی‌دادیم هوای تهران اینقدر کثیف شود»!
کد خبر : ۲۱۸۳۱۳
صراط: محمود سریع‌القلم، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و دولت که از وی با عنوان مشاور رئیس‌جمهور روحانی هم نام برده می‌شود، اخیراً در بخشی از یک سخنرانی تحت عنوان «نظریه‌ای برای توسعه ایران» که در نشست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایراد شده گفته است:

«اگر می‌خواهیم کارآمد باشیم باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم. اگر ما با دنیا ارتباط داشتیم، اجازه نمی‌دادیم هوای تهران اینقدر کثیف شود»!

وی همچنین گفته است: در یکی از کنفرانس‌هایی که در داووس حضور داشتم، خود بیل‌گیتس شخصا به من گفت؛ ‌ای کاش روابط ما عادی بود که من یک مرکز ویژه برای جوانان ایرانی در ایران درست می‌کردم. وی می‌گفت ما از چینی‌ها و هندی‌ها بسیار استفاده می‌کنیم، اما نسل ایرانی‌ها نسلی دیگر است و توان‌های متفاوتی دارند!

این صحبت‌های وی در روزنامه اعتماد و سایت جماران منتشر شده است.

 

*آقای سریع‌القلم در حالی بیان می‌کند اگر با دنیا ارتباط می‌داشتیم؛ هم‌اکنون هوای تهران آلوده نبود! که گویا مستحضر نیست قبل از ایشان هم کسانی با عمل به همین نسخه؛ پرونده بنزین پاک تولید داخل را بستند و هوای تهران را به این روز کشاندند.

همچنین این نکته هم می‌توانسته مد نظر ایشان باشد که در صورت ارتباط داشتن با جهان! می‌توانستیم از نسخه‌های آنها برای پاک کردن آلودگی هوا استفاده کنیم!

این در حالی است که مشخص نیست آقای سریع‌القلم می‌داند که امروز در برخی شهرهای آمریکا میزان آلودگی هوا تا آن اندازه بالاست که حتی تعدادی از تابلوها هم در برخی فواصل دیده نمی‌شوند!

و یا در کانادا به محض قطع برق؛ خانواده‌های بسیاری در معرض مرگ ناشی از سرما! قرار می‌گیرند، در آمریکا همه‌ساله عده‌ای از سرما یخ می‌زنند و می‌میرند و غیره.

البته معنای واضح سخنان آقای سریع‌القلم نیز تأکید همیشگی ایشان بر ضرورت الگوگیری کشورمان از قیام و قعود کشورهای غربی و نیز کشورهایی مثل سنگاپور و ترکیه! است.

همچنین عاشقانه نقل شده از ایشان درباره سخنان آقای بیل‌گیتس و عطشی که برای تبدیل شدن جوانان ایرانی به نیروهای کار کمپانی مایکروسافت در این خاطره وجود دارد نیز یادآور خاطرات و صحبت‌های تمام کسانی است که طی 150 سال اخیر از زلف پریشان غرب و آمریکا در ایران سروده‌اند اما هیچیک در تاریخ ایران اسلامی مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند.

گفتنیست حضور آقای سریع‌القلم در اجلاس داووس، با پوشش کراوات از سوی ایشان همراه بود که این اقدام، سبب انتقادات بسیار و البته بی‌جواب مانده‌ای شد.
منبع: فارس