۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

اعتراف جان کری درباره تحریم‌های روسیه

وزیر امور خارجه آمریکا با اعتراف به اینکه تحریم‌ها نتوانسته روی اقدامات روسیه در اوکراین تأثیری بگذارد، بار دیگر روسیه را به حضور نظامی در اوکراین متهم کرد، ولی دلیلی برای این ادعای خود ارائه نکرد.
کد خبر : ۲۱۲۰۹۸
صراط: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا نتوانسته تاثیری بر اقدامات روسیه در اوکراین بگذارد.
 
طبق گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، کری شب  گذشته در نشست وزیران ناتو در بروکسل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «در مورد تاثیر تحریم‌ها بر اقدامات روسیه باید بگویم که خیر. چنین اتفاقی نیفتاده است. در واقع برای تاثیرگذار بودن تحریم‌ها به زمان طولانی تری نیاز است».  
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر روسیه را به ارسال تجهیزات نظامی برای شبه نظامیان استقلال طلب در شرق اوکراین متهم کرد و گفت: «بعد از امضای توافقنامه مینسک در خصوص برقراری آتش بس در شرق اوکراین، روسیه صدها واحد تجهیزات نظامی مختلف، از جمله زره پوش نظامی، تیربار سنگین و حتی نیروی نظامی به خاک اوکراین فرستاده است».
 
جان کری هیچ مدرکی برای تایید این ادعای خود نیاورد.
 
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که مقامات واشنگتن همچنان مشغول بررسی درخواست طرف اوکراینی برای ارائه کمک نظامی به این کشور هستند.
 
وی افزود: «البته ما آشکارا اعلام کردیم که بحران در اوکراین راه حل نظامی ندارد. ما به دنبال یافتن راه حل دیپلماتیک هستیم، البته روی تامین استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تاکید داریم».
 
وی همچنین یادآور شد که دولت آمریکا هنوز امکان افزایش نیروهای نظامی خود در کشورهای منطقه بالتیک را بررسی نکرده است و ضرورت این موضوع همچنان مورد سئوال است.
منبع: فارس