۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

مذاکرات تلفنی لاوروف و کری

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم برقراری مجدد آتش‌بس در شرق اوکراین تاکید کرد و وزیر خارجه آمریکا را در جریان پیشنهاد جدید «ولادیمیر پوتین» برای حل این بحران قرار داد.
کد خبر : ۲۲۲۲۰۲
صراط: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مذاکراتی تلفنی، برخی از مسائل مهم  در عرصه سیاست بین المللی، از جمله روند اوضاع در اوکراین و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا» روسیه، این مطلب را به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است. این مکالمه تلفنی دیروز، سه شنبه، بیستم ژانویه (30 دی ماه) به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت.
 
بر اساس این اطلاعات، لاوروف ضمن صحبت درباره تشدید درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین، بر لزوم توقف   هرچه سریعتر درگیری‌های نظامی و برقراری مجدد آتش‌بس و آغاز خروج تجهیزات نظامی سنگین طرفین مناقشه از خطوط تماس، بر اساس توافقنامه مینسک تاکید کرد.
 
لاوروف همچنین همتای آمریکایی خود را در جریان محتوای پیام «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پیشنهاد جدید مسکو برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین قرار داد.
 
وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به  بحران سوریه، مجددا بر لزوم همکاری تمامی طرفین علاقه مند برای یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه تاکید کرد.
 
جان کری نیز به نوبه خویش، حمایت واشنگتن را از دیدارآتی نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مختلف مخالف که قرار است در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه) در مسکو صورت بگیرد، مورد تایید قرار داد.
 
علاوه بر این، طرفین مهمترین مسائلی را که در  دستور کار روزانه روسیه و آمریکا قرار دارد، مورد بحث قرار دادند.   
منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا کری روسیه