۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

موضع کلینتون درباره افزایش تحریم‌های ایران

وزیر‌خارجه آمریکا که زمان مسؤولیتش بیشترین تلاش را برای تحریم های غذایی و دارویی ملت ایران انجام داده، می گوید بهتر است به ایران بهانه ندهیم و ایالات متحده برای توقف مذاکرات پیش‌قدم نشود.
کد خبر : ۲۲۲۴۲۷
صراط: "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق آمریکا، که بیشترین تحریم ها در دوران وزارت وی بر مردم ایران تحمیل شد موضعش درباره تحریم های جدید علیه ایران را اعلام کرد.
 
به نوشته سایت رادیو فردا، هیلاری کلینتون می‌گوید وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران توسط کنگره، خطایی راهبردی از سوی ایالات متحده خواهد بود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم کلینتون که احتمال داده می‌شود خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ نامزد کند، گفته است وضع تحریم‌های تازه به ایران بهانه می‌دهد تا مذاکرات را ادامه ندهد و این یک "خطای راهبردی" خواهد بود.

به گفته وزیر امور خارجه سابق آمریکا ایران در طول مذاکرات، گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کرده و بهتر است ایالات متحده برای توقف مذاکرات پیش‌قدم نشود.  

باراک اوباما نیز سه‌شنبه شب در گزارش سالانه خود به کنگره اعلام کرده بود که وضع تحریم‌های تازه به شکست مذاکرات خواهد انجامید و او هرگونه تحریم از سوی کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد.
منبع: جام نیوز
برچسب ها: کلینتون آمریکا