۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

لغو برنامه بسیج به خاطر یک اصلاح‌طلب

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین با بیان اینکه مسئولان دانشگاه برنامه بسیج دانشجویی را برای برگزاری سخنرانی فاطمه راکعی (نماینده مجلس ششم) لغو کردند، گفت: دولتی که از ضرورت امنیتی نبودن دانشگاه‌ها دم زده، خود متولی فضای امنیتی و سانسور در دانشگاه شده است.
کد خبر : ۲۱۳۷۵۷
صراط: ابوالقاسم هوشمند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین اظهار داشت: مسئولان دانشگاه آزاد در پی واکنش مردم و دانشجویان انقلابی به سخنرانی فائزه هاشمی و لغو آن مراسم، امروز برنامه سخنرانی فاطمه راکعی (نماینده مجلس ششم) را به نام انجمن اسلامی در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی افزود: این برنامه در حالی در دستور کار مسئولان قرار گرفت که در همان ساعت بسیج دانشجویی دانشگاه مجوز برگزاری برنامه «جریان‌شناسی تحریف معارف اسلام» را داشت اما مسئولان با بستن درب سالن اجازه برگزاری این برنامه را ندادند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین ادامه داد: بعد از آن ما شاهد بودیم در سطح دانشگاه تراکت برنامه سخنرانی راکعی و یک خواننده دیگر پخش شد آن هم از ساعت 11 تا 13 که زمان نماز دانشجویان است.
 
هوشمند ادامه داد: بعد از اینکه دانشجویان مقابل درب سالن برگزاری همایش جمع شدند، با درب بسته این سالن مواجه شدند که در این زمان رئیس حراست دانشگاه اعلام کرد کلید سالن در دست بسیج دانشجویی است. این در حالی است که کلید سالن در دست دفتر ریاست دانشگاه بود.
 
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران تصریح کرد: دولتی که پرچم اعتدال را بلند کرده و دم از فضای آزاد در جامعه می‌زند، چرا هرگونه برنامه‌ای که از آن فریاد حق و مطالبه‌گری بلند می‌شود را سرکوب و منع می‌کند؟!
 
هوشمند در پایان افزود: در هیچ سالی تا به امروز در فضای 16 آذر و روز دانشجو چنین جو امنیتی وجود نداشته است. صد افسوس دولتی که بارها و بارها از ضرورت امنیتی نبودن فضای دانشگاه‌ها دم زده است، خود متولی فضای امنیتی و سانسور در دانشگاه است.
منبع: فارس