۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

دستگیری دزد اینترنتی در قزوین

یک مرد که با سوء‌استفاده از اعتماد دوستش به حساب بانکی وی دستبرد می‌زد، دستگیر شد.
کد خبر : ۲۱۴۷۲۶
صراط: یک مرد که با سوء‌استفاده از اعتماد دوستش به حساب بانکی وی دستبرد می‌زد، دستگیر شد.

سرهنگ «مهدی مختاری نسب» رئیس پلیس فتای قزوین اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی شارژ خریداری شده است، بلافاصله در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های کارشناسان پلیس مشخص شد شخصی با در اختیار داشتن مشخصات کارت و رمز دوم کارت عابربانک شاکی اقدام به خرید اینترنتی کرده است.  رئیس پلیس فتای استان قزوین افزود: این مأموران در اقدامی اطلاعاتی متهم را شناسایی و دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

سرهنگ مختاری نسب ادامه داد:‌ متهم که ابتدا منکر اقدامات مجرمانه خود بود، با رؤیت مستندات در نهایت به جرم خود اقرار و انگیزه خود را از این اقدام مشکلات شخصی با شاکی اعلام کرد.  دزد اینترنتی در ادامه بازجویی‌های پلیس گفت: باتوجه به اینکه شاکی از دوستان صمیمی بنده بوده، سال قبل عابربانک وی را امانت گرفته و رمز دوم عابربانک وی را فعال کردم و بتدریج از حساب شاکی شارژ تلفن همراه خریداری می‌کردم.

رئیس پلیس فتای استان قزوین با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی بیان داشت: به شهروندان توصیه می‌شود کارت عابربانک و اطلاعات حساب خود را در اختیار کسی قرار ندهند و به صورت دوره‌ای حتماً نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت خود اقدام کرده و از اعتماد و سپردن عابربانک خود به غیر بپرهیزند.
منبع: ایران