۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:

جلوی تخلفات جلوگیری از باروری را بگیرید

آیت‌الله مکارم شیرازی خدمات حوزه بهداشت را از برجسته‌ترین اقدامات دولت دانست و گفت: باید به مردم اطمینان داد ‌در ‌زمینه طرح تحول سلامت که از سوی دولت در حال پیگیری است، عقب‌نشینی صورت نمی‌گیرد.
کد خبر : ۲۱۵۶۲۴
صراط: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه بیمه سلامت مسئله مهمی است که در درمان به مردم کمک کرده است، اظهار داشت: مسئله دیگر مسئله بحث‌های پیشرفته علمی است که توانستیم علی‌رغم تحریم‌ها به سمت خودکفایی حرکت کردیم. این‌ها سبب حرکت جامعه می‌شود و دلیلی ندارد بگوییم آن‌ها تافته‌ای جدا بافته هستند و وقتی در محدودیت قرار گرفتیم توانستیم در صنایع مختلف و پزشکی پیشرفت کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی محدودیت‌ها سبب برکت می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدوارم در مسائل دیگر هم به این مورد برسیم.
 
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه مسئله زیرمیزی‌ها عیب در جامعه پزشکی بود، افزود:‌ با توجه به محترم بودن شغل ‏پزشکی و اینکه پزشکان قشر فرهیخته‌ای در جامعه هستند این امر زشت سزاوار آن‌ها نبود.‏  
 
وی با بیان اینکه گاهی محدودیت‌ها سبب پیشرفت می‌شود، خدمات حوزه بهداشت را از برجسته‌ترین اقدامات دولت دانست و خاطرنشان کرد: پزشکان افراد فرهیخته‌ای هستند که باید در راستای نگرانی‌های مردم تلاش کنند. باید به مردم اطمینان داد ‌در ‌زمینه طرح تحول سلامت که از سوی دولت در حال پیگیری است، عقب‌نشینی صورت نمی‌گیرد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی ‌خاطر‌نشان کرد: انسجام ما با فشار دشمن بیشتر می‌شود و ‌‌می‌توانیم بر مشکلات مسلط شویم و تسلیم زیاده خواهی دشمن نمی‌شویم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی درمورد بیمارستان‌های خصوصی وجود دارد، افزود: این بیمارستان‌ها امکاناتی را به مردم می‌دهند که باید به فکر این بیمارستان‌ها باشیم که تعطیل نشود.
 
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه نگرانی دیگر در مورد مسائل مربوط به کاهش جمعیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت افزایش جمعیت خود را نشان داده است. باشد توجه داشته باشیم که راهپیمایی بیست میلیونی اربعین از جمعیت ناشی شده و در صحنه مبارزه و جنگ نیز همواره نیروهای مردمی به میدان آمده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که اشتباه گذشته را جبران کنیم، گفت: زمانی می‌گفتند فرزند کمتر زندگی بهتر و حال باید بگوییم «زندگی بهتر و قوی‌تر؛ با فرزند بیشتر» محقق می‌شود و وزارت بهداشت باید از مواردی که تخلفاتی در مورد جلوگیری از باروری انجام می‌شود را بگیرد. حتی اگر مردم نیز با آن مخالفت کردند آن را جرم تلقی کند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: باید دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری کنند؛ کمبود امکانات بهانه خوبی برای این کار نیست و باید روح قناعت را برای مردم تقویت کرد.
 
مرجع تقلید شیعیان جهان با اعلام سلام خود به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: شرایط سختی است اما با مقاومت و همراهی مردم مشکلات حل می‌شود.
منبع: تسنیم