۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

5شکارچی در خراسان شمالی دستگیر شدند

پنج شکارچی متخلف پیش از اقدام به شکار از سوی ماموران اجرایی این اداره در شهرستان های اسفراین و شیروان خراسان شمالی دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۱۶۱۵۰
صراط: پنج شکارچی متخلف پیش از اقدام به شکار از سوی ماموران اجرایی این اداره در شهرستان های اسفراین و شیروان خراسان شمالی دستگیر شدند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در روز دوشنبه، رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: محیطبانان مشغول دوربین کشی در منطقه شکار ممنوع شاه جهان بودند که متوجه سه شکارچی شدند و پس از تعقیب غیرمحسوس، آن ها را در مسیر خروجی از منطقه دستگیر کردند.
 
'حمید فخرانی' افزود: از این شکارچیان متخلف یک قبضه سلاح تک لول چخماقی فاقد مجوز، دو دستگاه دوربین چشمی و یک عدد قنداق اسلحه کشف و ضبط شد.
 
وی گفت: متهمان که هر سه از شکارچیان منطقه و سابقه دار هستند به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
 
فخرانی افزود: با توجه به این که نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی در مناطق حضور دارد از مردم علاقه مند به حفظ محیط زیست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، قطع اشجار، شکار و صید غیرمجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، مراتب را به اداره و پاسگاه های محیطبانی شهرستان گزارش کنند.
 
پارک ملی ساریگل در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان اسفراین واقع است. مساحت این پارک افزون بر هفت هزار هکتار و دارای اقلیم نیمه خشک معتدل است.
 
ساریگل یکی از زیستگاه های اصلی قوچ و میش اوریال است.
 
رییس اداره محیط زیست شیروان نیز گفت: پیرو گزارش پاسگاه انتظامی هنامه این شهرستان مبنی بر دستگیری دو نفر متخلف به جرم شکار غیرمجاز پرندگان در ساعت سه بامداد، ماموران اجرایی این اداره بلافاصله به محل پاسگاه مورد نظر اعزام شدند.
 
'محمد خالقی' گفت: از دو نفر متخلف دستگیر شده یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، تعداد سه فشنگ ساچمه ای و یک عدد تور پرنده گیری و یک قطعه کبک، کشف و ضبط شد و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
منبع: ایرنا