۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

قابلیت ارسال تصاویر آنلاین توسط پهپادها

سرهنگ خاکی اظهار داشت: امروز هیچ پهپادی نیست که پرواز کند و توان ارسال آنلاین تصاویر را نداشته باشد.
کد خبر : ۲۱۶۶۰۸
صراط: سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.
 
خاکی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.
 
خاکی در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز، گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملا بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.
 
خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین تکنولوژی‌های وارد شده در نیروی زمینی است، گفت: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.
 
وی اظهار داشت: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.
 
فرمانده یگان پهپاد نزاجا در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نیز، گفت: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آنهاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.
 
خاکی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش تنها یگان آجا است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهیاد با نام رعد می‌تواند اهداف را در برد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.

منبع: فارس