۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

طرح پرواز پهپادها بر فراز واشنگتن

پروازهای مرموز نیمه‌های شب هواپیماهای بدون سرنشین توسط سرویس مخفی آمریکا طی هفته‌های آینده بخشی از تلاش واشنگتن برای یافتن راهکارهایی در زمینه دخالت در پرواز غیرقانونی پهپادها یا سرنگون کردن آنها در آسمان به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۳۲۱۱۱
صراط: پروازهای مرموز نیمه‌های شب هواپیماهای بدون سرنشین توسط سرویس مخفی آمریکا طی هفته‌های آینده بخشی از تلاش واشنگتن برای یافتن راهکارهایی در زمینه دخالت در پرواز غیرقانونی پهپادها یا سرنگون کردن آنها در آسمان به شمار می‌رود.

به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام رسمی آمریکایی که از برنامه‌های سرویس مخفی آمریکا مطلع است، تاکید کرد که سرویس مخفی، هواپیماهای بدون سرنشین را برای اجرای قانون یا حمایت از تلاش‌های حفاظتی مورد آزمایش قرار داده و به دنبال راهکارهایی است تا تهدید هواپیماهای بدون سرنشین غیر نظامی را خنثی کند.
 
برخی هواپیماهای بدون سرنشین غیر نظامی که قادر به حمل دوربین‌های ویدئویی هستند، قدرت کافی را برای حمل مقادیر کمی از مواد منفجره یا نارنجک دارند.
 
چالش برای سرویس مخفی آمریکا زمانی تشخیص داده شد که یک هواپیمای بدون سرنشین به طور غیر قانونی در نزدیکی کاخ سفید مشاهده شد و ماموران سرویس مخفی آمریکا چند لحظه بعد با در اختیار گرفتن کنترل آن، این پهپاد را سرنگون کردند.
 
سرویس مخفی تنها اعلام کرده است که آزمایش پهپادها را به صورت آشکار بر فراز واشنگتن انجام خواهد داد ولی از اشاره به جزییات این برنامه خودداری کرده است، جزییاتی مثل اینکه پرواز پهپادها چه زمانی انجام خواهد شد، یا اینکه چند فروند پهپاد مورد استفاده قرار می‌گیرد یا این پروازها در چه مناطقی از شهر انجام خواهد شد.
 
سرویس مخفی آمریکا تصمیم گرفته است تا پیش از انجام پروازهای آزمایشی، مردم را در جریان قرار دهد به خصوص اینکه اخیرا پهپادهای ناشناسی بر فراز شهر پاریس رهگیری و شناسایی شده‌اند.
منبع: تسنیم