۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

بیت امام (ره) ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک، بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین و بارانخواهی تفرش ۳ اثری هستند که سازمان میراث فرهنگی استان به دنبال ثبت در لیست آثار جهانی است.
کد خبر : ۲۱۶۷۰۳
صراط: سید محمد حسینی در بازدید استاندار مرکزی از سازمان میراث فرهنگی استان با اشاره به 3 اثار در حال آماده سازی به منظور ثبت آثار جهانی اظهار داشت: بازار تاریخی اراک با دارا بودن ویژگی‌های برجسته همچون مشرف بودن به 4 انتهای شمالی، جنوبی، غربی و شرقی در چهارسوی خود می‌تواند شرایط تبدیل شدن به ثبت اثار جهانی را داشته باشد.

وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی(ره) نیز به عنوان میراث معنوی ثبت شده در لیست اثار ملی توانایی ثبت در آثار جهانی را دارد و سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با تکیه بر این ویژگی به دنبال ثبت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون نیز تعداد 2 هزار اثر در سطح استان مرکزی شناسایی شده که 800 مورد از انها به لیست آثار ملی اضافه شده است.

سید حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گفت: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سال 93 پس از چندسال وقفه یکی از اتفاقات خوب و موثر در راستای حمایت از هنرمندان بود که آمارها نشان می‌دهد ما در این نمایشگاه توانستیم میزان 10 میلیارد ریال از محصولات هنرمندان را به فروش برسانیم.

وی افزود: از انجایی که سازمان میراث فرهنگی حاصل ادغام 3 مجموعه بزرگ با وظائف مشخص است اختصاص زمینی به منظور تجمیع فعالیت‌های مختلف آنان و ایجاد شهرک صنایع دستی می‌تواند سبب ساماندهی اهداف مورد نظر این سازمان  و نیز توسعه گردشگری و همینطور فراهم کردن بازار فروشی دائمی برای هنرمندان استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: البته مسئولان مرتبط درحوزه صنایع دستی استان نیز با نگاه ویژه‌ای به دنبال حل مشکلات مربوطه هستند.

سید حسینی با اشاره به دخالت غیر مسئولانه برخی سازمان‌ها گفت: در برخی از موارد دخالت غیر مسئولانه سازمان‌ها سبب می‌شود که ابزار تعطیلی تاسیسات گردشگری استان فراهم شود که این موضوع در بلند مدت نابودی صنعت گردشگری را رقم می‌زند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: امام خمینی صراط