۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴

پرواز هواپیماهای اسباب‌بازی پیگرد دارد

«پهپادهای کوچک کنترل از راه دور» به معضل امروزه بخش هوایی این کشور بدل شده است. مقامات به دارندگان پهپادهای اسباب بازی، درباره پرواز بی‌شمار آنها بر فراز مکان‌های پررفت و آمد، به ویژه فرودگاه‌ها، هشدار دادند: «پرواز غیر قانونی آنها پیگرد دارد.
کد خبر : ۲۱۶۷۹۱
صراط: روزنامه انگلیسی «اکسپرس»‌، روز پنجشنبه، 25 دسامبر 2014، برابر با 4 دی 1393، در مطلبی نوشت: بیم تهدیدهای ناشی از پرواز  پهپادها، مقامات انگلیسی را نگران کرده است.

برابر این گزارش، اوائل همین ماه میلادی، پرواز یک فروند از این پهپادها در ارتفاع 6 متری بر فراز یک هواپیمای مسافربری که قرار بود در فرودگاه بین‌المللی هیثرو فرود آید، سبب ترس ناشی از گسترش این هواپیماهای کوچک کنترل از راه دور شد.

برابر قوانین انگلیس، پرواز هواپیمای کنترل از راه دور بر فراز مناطق شلوغ  یا در  فاصله 50 متری با مردم یا ساختمان‌ها  غیر قانونی است.

بخش هواپیمایی انگلیس همچنین اعلام کرده است پرواز غیر قانونی پهپادها، پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

«گری کوربت»، کارشناس امور هوایی انگلیس، در این باره گفت: «فناوری این پهپادها در سال‌های اخیر گسترش یافته و به راحتی می‌ توان آنها را از بازار خریداری کرد؛ اما خریداران باید متوجه قوانین موجود در این زمینه باشند.»

اتحادیه خلبانان انگلیس نیز در این زمینه تاکید کرد، در چند روز گذشته، گزارش‌هایی در زمینه پرواز پهپادها نزدیک هواپیماهای در حال فرود دریافت کرده است.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد: برخی پهپادهای اسباب بازی که هم اکنون به مناسبت ایام کریسمس به فروش می‌رسد، قادرند تا ارتفاع حدود 60 متری از سطح زمین به پرواز درآیند و ما از مردم می‌خواهیم تا از آسیب رساندن به دیگران با این پهپادها به شدت خودداری کنند.

منبع: شبکه خبر