۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

ناکام‌ترین فوتبالیست اسپانیایی کیست؟ +تصاویر

شاید بسیاری از فوتبالدوستان به این فکر کنند که فرناندو تورس از آث میلان به دلیل اشتباه در انتخاب تیم‌های باشگاهی ناکام ترین فوتبالیست اسپانیایی است اما این "گایسکا مندیه‌تا ساوالا" است که به دلیل یک انتخاب اشتباه در پیوستن به لاتزیو از والنسیا تا آخرین روزهای حرفه ای فوتبالش دچار بدشانسی است.
کد خبر : ۲۱۷۳۲۴
صراط: "گایزکا مندیه تا ساوالا" متولد 27 مارس 1974 در حالی که با والنسیا یهترین بازیکن وهافبک سال 2000و2001 بود با پیوستن به لاتزیو به گونه ای  این انتخاب برای خود وفیروزه ای پوشان رمی بد یمن بود که سطل آشغال طلایی کالچو به وی اختصاص یافت.
 
گایزکا مندیه تا ساوالا متولد بیلبائو اسپانیا که تحلیلگر شبکه های ورزشی اروپا در حال حاضر بوده از سال 1993 فعالیت حرفه ای خود را از والنسیا آغاز کرده و تا سال 2001، با 230 بازی و 44 گل خاطرات خوشی را در ذهن هواداران "خفاش‌های سیاه" ایجاد کرد.
 
 به زعم تمامی کارشناسان مندیه‌تا عصای دست هکتور کوپر سرمربی سابق والنسیا و عامل رسیدن سیاه و سفید پوشان بندر مستایا به 2 فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا بوده است.
 
مندیه تا کاپیتان سابق والنسیا که یکی از ارکان اصلی تیم ملی اسپانیا نیز بود، در سال 2001 با رقمی در حدود 50 میلیون یورو به لاتزیو پیوست که هنوز هم وی در زمره 10 انتقال گرانقیمت جهان قرار دارد. مندیه تا که باید وظایف "ورون" و "ندود" را در لاتزیو انجام میداد در جمع بیانکوچلستی ها  چنان افتی کرد که ناکام ترین انتقال تاریخ فوتبال جهان را به خود اختصاص داد .

آلبرتو زاکه رونی سرمربی سابق لاتزیو وسرجیو کرانیوتی به دلیل این انتقال در وضعیت بحرانی قرار گرفتند و در فصل اول حضور وی، لاتزیو به مقام ششمی اکتفا کرد.
 
مندیه تا از سال 2001 تا 2004 تنها 20 بار برای لاتزیو به میدان رفت و نه گل زد و نه پاس گل داد. مندیه‌تا در سال 2002 تا 2003 برای بارسلونا به طور قرضی به میدان رفت و در 33 بازی 4 گل به ثمر رساند تا نشان دهد که بازیکنان اسپانیایی در کالچو ناکام می‌شوند.
 
مندیه تا که در جام جهانی 2002 یک گل برای تیم ملی اسپانیا به ثمر رساند، با حذف برابر کره جنوبی باز هم ناکام ماند .
 
بر اساس این گزارش، مندیه تا  از سال 2004 تا 2008 در میدلزبورو انگلیس طی 31 بازی 2 گل به ثمر رساند.
 
در پایان باید گفت مندیه تا از سال 1999 تا 2002 در تیم ملی اسپانیا  طی 40 بازی 8 گل به ثمر رسانده است.