۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

کفاشیان: حاضرم برای تیم ملی بازی کنم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای تیم ملی فوتبال آرزوی موفقیت دارم و اگر نیاز باشد حاضرم خودم هم برای این تیم بازی کنم.
کد خبر : ۲۱۷۴۸۳
صراط: علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: امروز به محل تمرین آمدم تا آخرین تمرین تیم ملی را ببینم. من با بازیکنان خداحافظی و برای آنها در جام ملت‌ها آرزوی موفقیت کردم.

وی که با لباس ورزشی به محل تمرین آمده بود، در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است برای تیم ملی به میدان برود، گفت: قطعاً اگر کمبودی باشد حاضرم برای تیم ملی بازی کنم و کمبود بازیکنان را جبران کنم. البته من بیشتر گل می‌خورم تا گل بزنم و امیدوارم بازیکنان تیم ملی برای کشورمان در جام ملت‌ها گلزنی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: من ورزش کردن را به همه توصیه می‌کنم، چرا که نشاط زیادی به همه می‌دهد و سبب نشاط می‌شود.

کفاشیان در ادامه شوخی‌های خود درباره اینکه آیا به خودش هم پاداش می‌دهد،‌گفت: من با رسانه‌ها بازی می‌کنم اگر به شما پاداش می‌دهند من هم به خودم پاداش می‌دهم.

وی در مورد روحیه طنز‌ش هم خاطرنشان کرد: شاید به خاطر غذاهایی که می‌خورم روحیه طنز‌م بیشتر می‌شود، البته ورزش هم باعث سلامتی و نشاطم می‌شود و هم روحیه طنز مرا افزایش داده است. در مجموع امیدوارم تیم ملی ایران به خوبی برای جام ملت‌ها آماده شود و در این مسابقات موفق شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های تیم ملی گفت: ما یک دیدار تدارکاتی مقابل سوئد پیش‌بینی کرده‌ایم که 11 فروردین برگزار می‌شود و البته پیشنهاد بازی با ایتالیا و یکی دو تیم دیگر را داریم که باید مذاکره کنیم اما آنها برای برگزاری این بازی‌ها مصمم هستند.

کفاشیان تأکید کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه دیدارهای انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها در تقویم AFC به صورت همزمان برنامه‌ریزی شده است، از این به بعد مشکلات کمتری خواهیم داشت.

وی درباره بعضی از بحث‌ها از جمله پاداش چند میلیون دلاری به تیم ملی گفت: پولی فعلاً به ما داده نشده است و مشکلات مالی همچنان ادامه دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به پاداش‌هایی که به بازیکنان تیم ملی پرداخت شد و کمک‌هایی که به فدراسیون فوتبال شده است، گفت: اگر قرار بود فقط فدراسیون فوتبال تلاش خود را انجام دهد نمی‌توانستیم هزینه‌ها را تأمین کنیم اما اکنون با کمک وزارت ورزرش توانستیم بخشی از مشکلات‌مان را مرتفع کرده و هزینه اعزام تیم را به استرالیا پرداخت کنیم. باید تشکری هم از سرلشکر فیروزآبادی داشته باشم که بابت بازیکنان سرباز کمک کرد و این مشکل بزرگ حل شد تا ما بتوانیم پولادی را همراه خود داشته باشیم.

کفاشیان ادامه داد: پولادی برای یک ماه و بابت همراهی تیم ملی بخشیده شده و بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا باید طبق قوانین به کشور بازگردد و خدمت سربازی‌اش را بگذراند. من شب گذشته که در اردوی تیم بودم همه بازیکنان بابت اینکه دو سه نفر از دوستان‌شان همراه آنها نیستند، ناراحت بودند اما وقتی امروز این خبر آمد که بازیکنان سرباز بخشیده شدند همه خوشحال شدند و نشاط اردوی تیم را فرا گرفت.

وی درباره اینکه خبر رسید نبی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال برکنار شده است، گفت: نبی برکنار نشده و به کارش ادامه می‌دهد، او همچنین سرپرست تیم ملی فوتبال هم هست و در پست دبیرکلی هم به کارش ادامه می‌دهد و هنوز برای جایگزینی او برای دبیرکلی تصمیمی نگرفته‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره اینکه مهرداد پولادی چه زمانی به کشور بازمی‌گردد تا خدمت سربازی‌اش را انجام دهد، عنوان کرد: پولادی قبل از اینکه این مشکل برایش به وجود بیاید به قطر رفته و قراردادی هم با باشگاه الشحانیه امضا کرده بود. به همین دلیل او به باشگاه قطری متعهد است و اگر بخواهد تیمش را ترک کند، از او شکایت خواهد شد و نه تنها در میادین بین‌المللی بلکه از بازی کردن در ایران هم محروم می‌شود. به همین دلیل او پس از اتمام قراردادش با باشگاه الشحانیه به کشور بازخواهد گشت تا سربازی‌اش را انجام دهد. مطمئناً پولادی نمی‌تواند قرارداد جدیدی را با تیم‌های خارجی امضا کند.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا امکان بازگشت او بعد از مسابقات جام ملت‌ها وجود دارد یا نه، اگر زمان باشد او به ایران می‌آید و اگر هم زمان نباشد تکلیفش مشخص خواهد شد و به ایران بازمی‌گردد. به نظرم پولادی با توجه به لطفی که به او شده باید قدرشناس باشد و مانند سایر بازیکنان به فعالیت‌اش ادامه دهد.

وی در واکنش به اینکه چرا تمامی اخبار از جمله برکناری محمدنبی و استعفای آیت‌اللهی را تکذیب می‌کند، اظهار داشت: استعفای آیت‌اللهی را تکذیب نکردم و این استعفا را پذیرفته‌ام اما وضعیت محمدنبی هنوز مشخص نیست و تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم. اکنون در آستانه مسابقات جام ملت‌ها هستیم و او به عنوان سرپرست تیم باید به کارش ادامه دهد اما شاید در پست دبیرکلی تغییراتی صورت بگیرد و جایگزین او مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که اگر تیم ملی در جام ملت‌ها موفق نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: تیم موفق بشود و یا نه ما به برنامه‌ریزی‌های‌مان ادامه خواهیم داد. برنامه‌ریزی‌ها که تمام نمی‌شود، تیم ملی اکنون با بهترین نفراتش می‌خواهد با تیم‌های منتخب آسیا رقابت کند و پس از پایان بازی‌ها نیز تیم‌های برتر مشخص می‌شوند. حال تیم ملی نتیجه بگیرد یا نه باعث نمی‌شود که ما برنامه‌های‌مان را متوقف کنیم و بازیکنان هم به این مسائل کاری ندارند و با جدیت به کارشان ادامه خواهند داد.

کفاشیان درباره اینکه شعار تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا چه خواهد بود، گفت: نمی‌دانم چه شعاری است اما ما اهل شعار نیستیم و اهل عمل هستیم.

منبع: تسنیم