۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

علت قهر کریمی از زبان کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید وضعیت مهدی محمدنبی و شرایط دبیر کلی این فدراسیون تا فردا مشخص خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۸۴۳۵
صراط: علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در اردوی استرالیا، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تیم ملی امروز صبح به مصاف تیم ملی عراق می‌رود. هم هتل و هم زمین تمرین تیم ملی خوب بوده و بازیکنان هم روحیه خوبی دارند.
 
وی با تکذیب شرایط بد اردوی تیم ملی در استرالیا، تاکید کرد: بر خلاف اینکه می‌گویند تیم ملی زمین تمرین خوب ندارد و در پارک تمرین می‌کند باید بگویم همه چیز خوب است. تیم ملی در منطقه ای خارج از شهر تمرین می‌کند که فضای آرامی دارد. تیم ملی بعد از برگزاری بازی با عراق عازم ملبورن می‌شود تا خودش را برای اولین مسابقه در جام ملتها آماده کند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سفرش به استرالیا هم گفت: قرار است اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه برگزار شود که من چهارشنبه به استرالیا سفر می‌کنم. بازی افتتاحیه جام ملتها را از نزدیک خواهم دید. اگر شرایط تیم ملی خوب باشد که به ایران بر می گردم و در غیر اینصورت چند روز بیشتر در کنار تیم ملی خواهم بود.
 
"با سفر به استرالیا، تکلیف دبیر کل فدراسیون که قرار بود تا آخر هفته مشخص شود، چه می‌شود"؟ وی در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: چون سه‌شنبه به استرالیا سفر می‌کنم قاعدتا باید امور فدراسیون تا آن روز مشخص شود. درباره دبیر کل هم تا فردا (دوشنبه) تصمیم گیری خواهیم کرد.
 
کفاشیان درباره اینکه فریده شجاعی اعلام کرده بود به صورت رسمی نایب رئیس بانوان است، اظهار کرد: خانم شجاعی شوخی کرده بود! روز گذشته ایشان به دفتر من آمد و تغییر و تحولات انجام شد. قرار شد تا شجاعی به عنوان مشاور با فدراسیون کار کند.
 
وی در خصوص جلسه‌اش با مهدی تاج هم خاطرنشان کرد: من از تاج خواستم تا مسائل مربوط به بلیت الکترونیکی، حق عضویت تیم‌ها، لیگ‌های دسته اول و دسته دوم و امید و حق پخش که یکی از مشکلات فدراسیون است را پیگیری کند. از آنجا که حدود هفت، هشت روز ایران نیستم همه امور را رصد می‌کنیم.
 
"درحالیکه در قرارداد کارلوس کی‌روش الزام شده است که یک دستیار ایرانی داشته باشد، آیا امکان دارد یک مربی دیگر ایرانی به جای علی کریمی در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟" رئیس فدراسیون فوتبال به این سوال اینگونه پاسخ داد: درهرصورت در قرارداد کی‌روش آمده است که یک دستیار و مربی ایرانی در کنارش حضور داشته باشد اما متاسفانه پیش از سفر به جام جهانی مجید صالح ناگهان از همراهی تیم ملی انصراف داد و پیش از مسابقات جام ملت‌‎ها هم این اتفاق برای علی کریمی بوجود آمد.

وی اضافه کرد: دوست داریم در کادرفنی تیم ملی حتما یک مربی ایرانی وجود داشته باشد تا تجربه چنین شرایط حساسی را بدست آورد اما مساله این است که در آخرین لحظات علی کریمی از حضور در استرالیا انصراف داد. شب قبل از این اتفاق در اردو با کریمی صحبت کردم، بحثی مطرح نبود و شرایط بسیار خوب بود که در مورد بحث قرارداد هم با همدیگر صحبت کردیم اما در روز اعزام تیم به استرالیا، کریمی به فرودگاه نرفت. در این وضعیت باز هم در چنین تورنمنت مهمی، یک مربی ایرانی در کادرفنی تیم ملی حضور ندارد.

کفاشیان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده مربی ایرانی به کادرفنی اضافه می‌شود؟، ادامه داد: بعد از جام ملت‌های آسیا، اگر قرار باشد کی‌روش به همکاری‌اش با تیم ملی ادامه دهد، طبق قراردادش یک مربی ایرانی به کادرفنی تیم ملی اضافه می‌شود.

وی در مورد اینکه چرا زمان زیادی طول می‌کشد تا قرارداد مربیان تیم ملی امضا و ثبت شود و آیا در این خصوص کوتاهی صورت می‌گیرد، افزود: ما کوتاهی نکردیم زیرا برای تدوین قراردادها به زمان نیاز است. البته چند روز پیش قرارداد مربیان خارجی کی‌روش را به او دادیم و قرارداد کریمی هم تا نوشته بشود، او به چند اردو رفت و به همین خاطر طول کشید. البته من با کریمی می‌‎خواستم قرارداد را چک کنم اما او گفته بود:"هرچه شما بگوئید قبول می‌کنم".

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: هیچکدام از مربیانی که با فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنند، قراردادشان در همان ابتدا بسته نمی‌شود و زمان می‌برد تا به دستشان برسد. البته ما هرچه حرف بزنیم، به آن عمل می‌کنیم، به همین دلیل نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در مورد اینکه درحال حاضر سرپرست تیم ملی فوتبال ایران چه کسی‌ است؟، تصریح کرد: الان امور سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران برعهده هوشنگ مقدس است ولی قرار است مهدی محمدنبی 2-3 روز دیگر به استرالیا برود و تا پایان بازی‌ها در آنجا به عنوان سرپرست به کارش ادامه می‌دهد.

کفاشیان در پایان در مورد اینکه احتمال دارد بعد از جام ملت‌های آسیا مهدی محمدنبی همچنان به عنوان دبیرکل با فدراسیون فوتبال همکاری کند، گفت: همه امکانی وجود دارد (باخنده) البته تغییراتی در فدراسیون فوتبال خواهیم داشت و ممکن است در هرپستی جابه‌جایی صورت گرفته و یا همان نفر قبلی بماند که در حال حاضر در حال بررسی این مساله هستیم.
 
منبع: مهر
برچسب ها: کفاشیان فوتبال