۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

استيلي: آقای کفاشيان جلو بياييد!

حميد استيلي مدير و سرمربي سابق راه‌آهن حرف هاي قابل توجه و بديعي درباره وضعيت اين تيم به زبان آورد که نشان از اعتراض شديد او به وضعيت موجود است.
کد خبر : ۲۱۹۰۸۵
صراط: استیلی که برخلاف گذشته از پیله تواضع خارج شده است، واقعیت ها را بی پرده می‌ گوید.
 
70 سال اینطور نبود
 
در 6 ماه 7 بازیکن به تیم های ملی دادیم برای این کار را در راه‌آهن شروع کردم که اساس و بدنه این تیم با ساختن بازیکن و پرورش استعداد عجین بود. من برای آنکه دینم را به تاریخ راه‌آهن ادا کنم، شروع به بازیکن سازی کردم و با تلاش خودم و همکارانم آینده را ساختم.
 
حیثیت حرفه ای ام را وسط گذاشتم
 
هیچ کس نباید ادعا کند این بازیکنان را ساخته. تعارف را کنار بگذارم همه این بازیکنان را خودم انتخاب کردم و حیثیت حرفه ایم را وسط گذاشتم، حیثیت حرفه ای من هزینه ساخت آینده فوتبال شد. شاید گروهی از دلال ها با این گونه فعالیت ها مشکل داشته باشند وقتی باشگاه ها بازیکن ساز می‌ شوند، این دلال ها ناراحت می‌ شوند. من آنقدر به علیپور بازی دادم که پرسپولیس او را جذب کرد. این نشانگر این واقعیت بدیهی است.
 
آقای کفاشیان، آقای تاج دخالت کنید
 
من نمی‌ دانم چرا یک چنین اتفاقی در فوتبال ما رخ داده اما آقای کفاشیان و آقای تاج ساکت هستند، زندگی 200، 300 نوجوان و جوان بعد از انحلال تیم های پایه این باشگاه می‌ رود روی هوا. آیا این ها برای شما ارزش ندارند؟ فکر نمی‌کنید از بین این ها ستارگان آینده فوتبال و افتخارآفرین ها متولد می‌ شوند. به خدا شما باید دخالت کنید و ببینید و بررسی کنید که این اتفاقات از کجا نشات گرفته و کدام نهاد و گروه و لابی به بروز مشکل برای راه‌آهن منتهی شده است؟ واقعا متاسفم.
 
نخیر آنها پول هم می‌ دهند
 
از دستیاران و همکارانم ممنونم که به دنبال من از راه‌آهن بیرون آمدند هر چند این انتظار را نداشتم و واقعا دوست داشتم که حسینی نسب، کلهر و لطیفی سر کارشان بمانند اما حسینی نسب و کلهر سر حرفشان ماندند. البته آقای لطیفی از من اجازه گرفت اما برخلاف ادعایش در روز آخر نقل و انتقالات 9 بازیکن گرفت و بعد از آن به من گفت این بازیکنان پول زیادی نمی‌ خواهند و بعضی از آنها مجانی هستند. البته من ادعایی ندارم اما از آنجا که این دوست عزیز می‌ گوید با هماهنگی من تصمیم می‌ گیرد، بگویم این 9 نفر با نظر من نیامده اند حتی من فکر می‌ کنم بازی کردن در لیگ‌برتر آنقدر مهم است که خیلی ها حاضرند بیایند پول هم بدهند و از نیم فصل در راه‌آهن بازی کنند. با این حال برای لطیفی آرزوی موفقیت و پیشرفت دارم. اما بگویم ادعا ندارم تصمیم اشتباه نگرفته ام اما در دوستی و رفاقت هیچ وقت کم نیاورده ام و آنهایی که به من نزدیکند این واقعیت را تایید می‌ کنند. امروز بزرگترین دغدغه من تیم جوان و آینده داری است که حیثیت حرفه ای ام را هزینه اش کرده ام. خدا این توفیق را به ما داد که توانایی ساختن این همه ستاره را داشته باشیم. چه بسا اگر می‌ ماندیم تا آخر سال تمام تیم‌ملی امید و جوانان را تغذیه می‌کردیم. البته از هیچ مشکلی واهمه ندارم و ادعایم همیشه این بوده که اگر کار خوبی کرده ام معامله من با خدا بود نه با کس دیگر.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: فوتبال استیلی