۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
یک نماینده:

میراث باید درباره شیردال تقلبی توضیح دهد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سازمان میراث فرهنگی باید در مورد کوتاهی خود در پذیرفتن شیردال تقلبی توضیح دهند و اینکه چرا یک سال گذشته در سکوت، سپری شده است؟
کد خبر : ۲۱۷۸۷۹
صراط: جمشید جعفر پور با انتقاد از پذیرفتن شیردال تقلبی توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفت: اگر آمریکا از این کارهای متقلبانه انجام دهد قطعا اولین و یا آخرین بار نخواهد بود کشوری که بارها در سطح روابط دو جانبه پیمان شکنی کرده است و به تعهدات خود پایبند نبوده است بنابراین از انجام چنین اقدام متقلبانه‌ای تعجب نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: لذا این کار هم برگ دیگری بر برگ‌های جرایم آمریکا اضافه کرد و نشان داد که این دولت کاملا غیر قابل اعتماد نیست و در تمام مراودات با این دولت باید نهایت احتیاط و دقت را به عمل بیاوریم و به هیچ وجه فریفته اقدامات آمریکا نشویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد پذیرفتن شیردال تقلبی نیز متأسفانه مسئولان سازمان میراث فرهنگی کوتاهی کردند و باید ابتدا از اصالت آن شیء اطمینان حاصل می‌کردند چراکه ما کارشناسان زیادی داریم که می‌توانند در بدو ورد از اصالت اشیای تاریخی اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی باید حتما زمان حمل این به اصطلاح شیء تاریخی آن را در فرودگاه آمریکا مورد بررسی قرار می‌دادند و اگر آنجا این کار انجام نشد باید در فرودگاه کشور خودمان بررسی‌های لازم را انجام می‌دادند بنابراین این کوتاهی توجیه پذیر نیست.

جعفرپور ادامه داد: اما متأسفانه با نگاه مثبتی که به این عمل دولت آمریکا داشتند این کار را انجام ندادند و هم اکنون این شیء تاریخی باید به عنوان یک درس عبرت در موزه نگهداری شود و نماد بد قولی و بد عهدی آمریکا شود.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس این سؤال را از مسئولان سازمان میراث فرهنگی داریم که چرا بدون تحقیق و اصالت‌یابی این کار را انجام دادند؟ هرچند این توضیح را باید سال گذشته تا کنون انجام می‌دادند و هم اکنون نیز این سؤال وجود دارد چرا شیردال تقلبی در سکوت نگهداری شد و هیچ اعتراضی به دولت آمریکا صورت نگرفت؟
منبع: فارس
برچسب ها: شیردال میراث