۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

نامه اعتراض‌آمیز آیت‌الله سیستانی به بحرین

مرجعیت دینی در واکنش به بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین آن را به نفع آل خلیفه ندانست و خواستار آزادی وی و عذرخواهی رژیم آل خلیفه شد.
کد خبر : ۲۱۷۸۸۴
صراط: مرجعیت دینی در واکنش به بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین آن را به نفع آل خلیفه ندانست و خواستار آزادی وی و عذرخواهی رژیم آل خلیفه شد.

به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع آگاه اعلام کرد: مرجعیت شیعی بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی را به نفع منامه ندانست.
 
به گفته منابع آگاه در ائتلاف همپیمانی ملی عراق(بزرگترین تشکل شیعیان)،  آیت الله سیستانی مرجع دینی برجسته در نجف مراتب نگرانی خود از بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق را به اطلاع صلاح المالکی سفیر بحرین در عراق رسانده است.
 
به گفته این منابع، شیخ همام حمودی معاون اول رئیس مجلس عراق نامه اعتراض آمیز مرجعیت دینی را به سفیر بحرین که وعده داده است آن را به حکومت کشورش بدهد، داده است.
 
این منابع افزودند: مرجعیت دینی بازداشت شیخ علی سلمان را به نفع بحرین ندانسته است و خواستار آزاد سازی سریع دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین و عذرخواهی به ملت بحرین شده است.
 
«شیخ علی سلمان» روز یکشنبه گذشته پس از ورود به ساختمان تحقیقات جنایی در منطقه العدلیه در حالی که از ورود وکلایش به  این ساختمان جلوگیری شده بود، از سوی دادستانی کل بحرین بازداشت شد.
 
جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اتهامات وارده به شیخ علی سلمان نشان دهنده بروز تقلب و وجود دسیسه ‌بزرگی علیه او است."نایف یوسف محمود" دادستان کل بحرین طی اظهاراتی مدعی شد دادستانی گزارشی دریافت کرده است که بر اساس آن دبیر کل یکی از جمعیت‌های سیاسی  اقدام به تحریک افکار عمومی علیه دولت و تشویق برای تغییر آن به واسطه زور، تهدید و ابزارهای نامشروع کرده است.
 
این اظهار نظر دادستان کل بحرین واکنش فوری و تند جمعیت الوفاق بحرین را درپی داشت و این جمعیت با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که اتهامات دادستانی علیه شیخ علی سلمان ساختگی و دروغین بوده و هیچ ارتباطی با حقیقت ندارد. در این بیانیه آمده است که اتهامات وارده به شیخ علی سلمان نشان دهنده بروز تقلب و وجود دسیسه ‌بزرگی علیه او است، این اقدامات در راستانی انتقام گیری از شیخ علی سلمان به دلیل شیوه مبارزه مسالمت آمیز او و در تنگنا قرار گرفتن آل‌خلیفه است. همچنین الوفاق تاکید کرد که بیانیه دادستانی کل به خوبی نشان می‌دهد که دلیل بازداشت شیخ علی سلمان واهی بوده و آنان سعی دارند حقیقت را وارونه جلوه دهند، این یک رسوایی بزرگ است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: بحرین آل خلیفه