۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

تظاهرات در بحرین علیه آل خلیفه

باوجود جو رعب و وحشت حاکم بر بحرین واستقرار تجهیزات نظامی در خیابان های منتهی به محل برگزاری تظاهرات، دهها هزار تن از بحرینی ها در تظاهرات اعتراض آمیز بزرگ عصر روز گذشته که از خیابان البدیع در غرب منامه شروع شد شرکت کردند.
کد خبر : ۲۱۶۸۶۸
صراط: به گزارش پایگاه خبری ' الوفاق' تظاهر کنندگان با دادن شعارهایی بر تداوم مبارزات خود برای تحقق تغییر دمکراتیک ومخالفت با حکومت استبدادی وتاکید بر شکست انتخابات دولتی که توسط اکثریت گروههای سیاسی مردم بحرین تحریم شده بود تاکید کردند.
 
شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز بار دیگر با مسخره وصوری خواندن انتخابات فرمایشی تاکید کردند این انتخابات نماینده مجلس نمایندگان نیست ودولت هم نماینده ملت نیست.
 
تظاهرکنندگان که از میدان شاخوره در شرق منامه به میدان سار در غرب منامه در حرکت بودند با حمل پرچم های بحرین وپلاکاردهایی اعلام کردند دولت وپارلمان مشروعیت ندارند.
 
تظاهرات ضد دولتی بحرین پس از گذشت چندین هفته از ممانعت ظالمانه رژیم آل خلیفه از برگزاری هرگونه تظاهرات مسالمت آمیز مخالفان در چارچوب سرکوب آزادی بیان ،ومصادره آزادی ها ودر چارچوب قبضه پلیس که مردم را محاصره کرده بود برگزار شد.
 
انقلابیون بحرین همچنان خواستار تحقق تغییر دمکراتیک وپایان دادن به استبداد وتشکیل دولت قانونی بر پایه مشروعیت مردمی وتشکیل مجلس دارای صلاحیت کامل که اعضای خود را بر اساس روشهای عادلانه ،حکمیت وداوری سالم ومستقل وامنیت برای همگان انتخاب کند است .
 
معارضان بحرینی همچنین تاکید کرده اند که خواستار نظام قضایی مستقل و بی طرف در کشورشان هستند و می خواهند یک مجموعه امنیتی که در برگیرنده همه گروه های بحرینی باشد ، زمام امور امنیتی را در دست داشته باشد .
 
اعتراض مردم بحرین علیه اقدامات ضدانسانی رژیم آل خلیفه از سال2011 آغاز شده است.
منبع: ایرنا