۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

شجره‌نامه خانواده آل سعود +اینفوگرافی

خاندان آل سعود یکی از گروه‌های اصلی و تاثیرگذار قدرت در عربستان سعودی است و یکی از مشخصه‌های تاریخ این خاندان این است که دارای شاخه‌های متعدد و مختلفی است.
کد خبر : ۲۱۹۱۶۷
صراط: ملک عبدالله پادشاه 90 ساله عربستان از روز چهارشنبه گذشته بدون اعلام قبلی راهی شهرک پزشکی ملک عبدالله در ریاض شد.

رسانه‌های سعودی گزارش داده بودند که وی برای انجام پاره‌ای آزمایش‌های پزشکی به شهرک ملک عبدالله منتقل شده است و دیوان پادشاهی عربستان در دومین بیانیه خود اعلام کرده بود که پادشاه عربستان دچار التهاب ریوی شده و لوله‌ای برای بهبود وضعیت تنفس وی کار گذاشته شده و وضعیت جسمی وی مطلوب است.

این در حالی است که اعزام فوری پادشاه سعودی به بیمارستان حاکی از وخامت وضعیت جسمی وی دارد، برخی گزارش‌ها حاکی است که وی دچار مرگ مغزی شده و با کمک دستگاه‌‌های احیا زنده نگه داشته‌ شده است.

روز یکشنبه نیز برخی اخبار حاکی از ممنوع الملاقات شدن ملک عبدالله منتشر شده بود.
 
شجره‌نامه خانواده آل سعود +اینفوگرافی

این شرایط وخیم بار دیگر بحث درباره آینده جانشینی در عربستان سعودی و چشم انداز روند انتقالی پیش‌رو رو را در خانواده سلطنتی حاکم در ریاض بر سر زبان‌ها انداخت.در این میان مدل خاص انتقال قدرت در عربستان و خانواده پر جمعیت سعودی شرایط را برای روند انتقالی پیچیده می‌کند و در همین راستا اقدام به انتشار شجره نامه خانواده سلطنتی عربستان شده است که کاربران محترم می توانند اینجا این اینفوگرافی را مشاهده کنند.
منبع: فارس