۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

انهدام باند مأموران قلابی پلیس در پردیس +تصاویر

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از انهدام باند مأموران قلابی پلیس و دستگیری سه نفر از اعضای این باند در شهرستان پردیس خبر داد.
کد خبر : ۲۱۹۵۱۴
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از انهدام باند مأموران قلابی پلیس و دستگیری سه نفر از اعضای این باند در شهرستان پردیس خبر داد.
 
مهیار رستگاری در خصوص دستگیری باند زورگیری در شهرستان پردیس اظهار داشت: طی دو ساعت، باند زورگیری اقدام به سرقت از شهروندان پردیسی کرده بوده است که پس از اعلام ارتکاب جرم به پلیس 110، بلافاصله قرارگاه سرقت در شهرستان پردیس تشکیل شد و اکیپ‌هایی از پلیس آگاهی، پلیس امنیت و کلانتری‌های این شهرستان به محل‌های وقوع جرم اعزام شدند.
 
وی افزود: با توجه به همکاری شهروندان و اعلام نوع، شماره پلاک و رنگ خودروی پراید مشکی‌رنگ با اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی مخفی‌گاه متهمان شدیم و پس از اخذ دستور مقام قضایی به مخفی‌گاه این باند زورگیر ورود پیدا کردیم و در این عملیات، سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: طی بازرسی از مخفی‌گاه این باند، طی 10 فقره سرقتی که در هشت مورد آن موفق بودند، اموال مال‌باختگان از مخفی‌گاه این باند کشف و ضبط شد.
 
رستگاری با بیان اینکه میانگین سنی اعضای این باند، 23 سال بوده است که در محدوده جاجرود، شهر پردیس و بومهن اقدام به اخاذی و زورگیری کرد‌ه‌اند، گفت: با توجه به نحوه سرقت و ترفند‌های مجرمانی که خود را به عنوان مأموران پلیس امنیت معرفی کردند و به شیوه‌های دیگر مال‌باختگان را مورد دستبرد قرار ‌دادند، امکان افزایش آمار سرقت‌ها وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه متهمان به جرم خود اعتراف کردند و احتمال گسترش محدوده اعمال مجرمانه آنها نیز وجود دارد و در صورت اخذ دستور مقام قضایی عکس متهمان بدون پوشش برای اطلاع‌رسانی به رسانه‌های مختلف ارسال می‌شود تا مردم این مجرمان را شناسایی کنند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با تأکید بر اینکه افرادی که به این شیوه مورد دستبرد قرار گرفته‌اند، برای شناسایی متهمان و اعلام شکایت خود در کلانتری شهر پردیس حضور پیدا کنند، متذکر شد: اگر شهروندان در معرض این‌گونه دستبردها قرار گرفتند با حفظ خونسردی خود شماره خودروی سارقان را یادداشت کنند و بلافاصله با پلیس تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.
 
رستگاری اضافه کرد: همچنین اگر فردی به عنوان مأمور به شهروندان مراجعه کرد، آنها نخست کارت شناسایی فرد را رؤیت کنند و سپس با سامانه پلیس 110 تماس گیرند تا از هویت این‌گونه افراد آگاه شوند و هیچ‌گاه اموال خود را در اختیار آنها قرار ندهند.
 


*نحوه سرقت مأموران پلیس قلابی از زبان مال‌باختگان
 
یکی از مال‌باختگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس، در خصوص شیوه سرقت سارقان اظهار کرد: به همراه دوستم برای خرید از منزل خارج شدیم که خودروی متهمان در مقابل ما توقف کرد و آنها خود را به عنوان پلیس معرفی کردند و چند پرسش کوتاه از ما پرسیدند.
 
وی ادامه داد: این سارقان کارت شناسایی ما را گرفتند و به بازرسی بدنی پرداختند که کیف پول، تلفن همراه ما را گرفتند و با تهدید شوکر، قمه، باطوم و اسلحه‌ گرمی که تقلبی بودن آن مشخص شده است، از محل فرار کردند.
 
همچنین فرد دیگری که متهمان قصد سرقت از آن را داشتند، گفت: پس از اتمام کار روزانه به سمت منزل در حرکت بودم که خودروی سارقان در مقابلم توقف کرد و با ایجاد درگیری می‌‌خواستند تا کیف و اموالم را سرقت کنند که این سارقان با حضور به موقع مردم و همسایه‌ها از محل متواری شدند.

منبع: فارس