۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

ناراحتی کی‌روش از مصدومیت بیک زاده

سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از دیدار برابر بحرین در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت.
کد خبر : ۲۱۹۸۸۹
صراط: کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و بحرین گفت:  از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر هماهنگی این رقابت‌ها تشکر می کنم.  
 
وی گفت: خوشحالم که در جام ملت‌های آسیا هستیم. تمام سعی خود را خواهیم کرد که بازی به بازی موفق شویم . در واقع  بازی اول برای همه تیم ها سنتی و مهم است.  
 
سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: مطمئن هستیم با تیم خوبی فردا مواجه خواهیم شد. بحرین 9 بازی دوستانه قبل از شروع این مسابقات برگزار کرده است و بازیکنان خوبی را در خدمت دارد. سطح توقع از تیم ملی ایران  بالا است و سعی می‌کنیم با موفقیت این بازی را پشت سر بگذاریم. من درخواستم از شما این است که راجب به فوتبال و رقابتهای جام ملتهای آسیا فقط سوال کنید.
وی در پاسخ به اولین سوال در خصوص جام ملتهای آسیا گفت: تمرکز ما برای مسابقه فردا مقابل بحرین است. چرا که تیم بحرین از بازیکنان خوبی بهره می برد اما نگرش من و بازیکنانم این است که هر بازی برای ما حکم فینال دارد.  البته با احترامی که  به تمام تیم ها داریم، هدف ما این است که بازی به بازی پیش برویم تا موفق شویم.
 
وی در ادامه درباره دیداری که استرالیا شب گذشته برگزار کرده است، گفت: به دلیل بررسی و آنالیز فیلم بحرین، بازی استرالیا را ندیدم اما بازی بحرین را دیدم اگر در طول مسابقات به استرالیا بخوریم قطعا بازی آنها را هم خواهم دید.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به اینکه متاسفانه تیم ملی ایران بازی‌های دوستانه زیادی نداشته و چقدر شرایط را سخت می‌داند؟ گفت: خیر. من از زمان ورود تیم ملی به استرالیا از سطح امکانات خوشحال هستم و اردوی خوبی را در سیدنی پشت سر گذاشتیم. تک تک کسانی که اینجا بودند از تیم ملی حمایت کردند و ما قلب بزرگی داریم و نیز فکر بزرگی در سر داریم و برای جنجگویی آماده‌ایم.
 
در ادامه خبرنگاری از کی‌روش پرسید ایران فردا مقابل بحرین که مثل تیم‌های عربی همیشه فوتبال تاخیری بازی می‌کنند با چه شیوه‌ای بازی می‌کند. کی‌روش در این باره گفت: واقعیت این است که من هم این شایعه را زیاد شنیده‌ام.  اما در بازی‌هایی که مقابل قطر و اردن و همین طور بحرین انجام داده‌ایم چیزی که این مطلب را تایید کند، ندیده‌ام.  
 
وی گفت: مطمئنا بازی که ما در تهران مقابل بحرین انجام دادیم را کسی فراموش نکرده است.  اما نتیجه آن بازی غیرمعمول بود و در بازی دومی که ما مقابل بحرین در کشور خودش انجام دادیم بازی دشواری را به نمایش داشتیم. واقعیت این است وقتی یک تیم از تیم مقابل پیش باشد، نمی‌توانید از آن تیم انتظار داشته باشید که توپ را سریع‌تر به جریان دربیاورد. وقتی ایران یک بر صفر از آرژانتین پیش باشد پس قاعدتا سریع‌تر بازی را آغاز نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم فوتبال تاخیری را ارائه دهیم. وظیفه من و بازیکنانم این است که کار خود را به نحو احسن انجام دهیم. داور در زمین حضور دارد و اگر اتفاقی خارج از قوانین بازی بی افتد به وظیفه اش عمل می کند.
 
وی افزود: اما سوال من این است آیا بازی بحرین و ایران سخت خواهد بود؟ مطمئنا با توجه به اینکه ایران و بحرین دو رقیب دیرینه و سنتی هستند بدون شک بازی دشوار و سختی را شاهد خواهیم بود. در آخر هر تیمی سعی می کند که پیروز باشد و امیدوارم در بازی فردا شاهد دیداری جوانمردانه  باشیم و پیروز میدان شویم.
 
کی روش در ادامه درباره وضعیت بیگ زاده گفت: مطمئنا تاسف بر انگیز است که بازیکن خوبی را از دست بدهیم. نه تنها برای تیم بلکه برای کل مسابقات ناراحت کننده است.چرا که بهترین بازیکنان گرد هم آمده اند تا در مسابقات حضور داشته باشند. وقتی 4 سال پیش به ایران آمدم وقتی یک بازیکن مصدوم می شد یا خداحافظی می‌کرد، مردم ایران 6 ماه گریه می کردند که چرا بازیکن مورد نظر از تیم ملی رفته  است اما پس از 4 سال راهکارهای خوبی دارم وقتی بازیکن خوبی را از دست می دهیم تاسف برانگیز است. شاید بازیکن جدید آن تجربه را نداشته باشد اما تجربه پیدا خواهند کرد نگرش ما بر جام ملت ها بود این بود که 13 بازیکن از جام جهانی و 10 بازیکن جوان انتخاب کنیم که می توانند در مقدماتی جام جهانی آینده به ما کمک کنند اما نبود منتظری و هاشم بیک زاده ناراحت کننده است و تیم را دچار مشکل می کند.
برچسب ها: کی روش فوتبال چ