۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

اعتراض به آزادی عامل مرگ مربی واترپلوی ایران

رانند لکسوس که عامل مرگ مربی واترپلو و همسر آلمانی‌اش شناخته شده است همزمان با مصادره شدن گواهینامه‌اش با سپردن وثیقه سنگین آزاد شد.
کد خبر : ۲۲۰۲۸۳
صراط: رانند لکسوس که عامل مرگ مربی واترپلو و همسر آلمانی‌اش شناخته شده است همزمان با مصادره شدن گواهینامه‌اش با سپردن وثیقه سنگین آزاد شد.

عقربه‌ها ساعت 30 بامداد هفتم آبانماه سال‌جاری را نشان می‌داد و داور بین‌المللی واترپلوی ایران سوار بر خودروی اسپورتیج سیاه رنگش همراه همسر آلمانی‌اش از سهروردی به سمت بلوار آفریقا حرکت کردند.

«ایمان ولی‌زاده» قصد داشت تا همسرش یاسمین را به خانه‌اش برساند و هنوز لحظاتی از ورودشان به بزرگراه چمران نگذشته بود که زیر پل یادگار راننده جوان خودروی لکسوس سیاه‌رنگ با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت کنترلش را از دست داد و فاجعه غم‌انگیزی را رقم زد.

خودروی اسپورتیج از مسیر منحرف شد و محکم به ستون‌های بتونی زیر پل برخورد کرد و عروس و داماد جوان در خودروی شاسی بلند گرفتار شدند.

در این حادثه، راننده لکسوس که حالت عادی نیز نداشت سالم ماند اما ایمان و همسر آلمانی‌اش هر دو به کام مرگ فرورفتند.

راننده لکسوس دستگیر شد و تست‌های اولیه نشان داد وی الکل مصرف کرده و توان کنترل خودرو را نداشت.
 
 مرگ قبل از جشن عروسی

داور بین‌المللی واترپلوی ایران به خاطر شرایط کاری‌اش به سفرهای خارجی زیادی رفته بود تا اینکه در یکی از سفرهای کاری در آلمان با «یاسمین» آشنا شد و پس از مسلمان شدن این دختر آلمانی قرار شد با آمدن به تهران پس از ماه محرم و صفر جشن عروسی را برگزار کنند.

هنوز هیچ یک از اعضای خانواده این زوج جوان باور ندارند که در شب چهارم محرم راننده جوانی به
خاطر حالت عادی نداشتن باعث مرگ «ایمان» و «یاسمین» شده و جالب اینکه پسرجوان خیلی زود از زندان‌ آزاد شده است.

تحقیقات پلیسی نشان داده راننده لکسوس سیاه رنگ که 25سال دارد یک‌بار در جزیره کیش به خاطر استفاده از مشروبات الکلی محکوم به شلاق بوده و با اینکه این حکم اجرا شد دوباره با حالت غیرعادی پشت فرمان نشست و این بار باعث مرگ دو جوان شده است.

راننده جوان پس از اینکه 12 روز در زندان بود با دستور دادیار دادسرای بین‌الملل با وثیقه 500 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

خانواده ایمان که به این آزادی اعتراض دارند به شوک گفتند پسرجوان در حالتی باعث مرگ ایمان و یاسمین شده که در شب‌های محرم مشروبات الکلی خورده و خیلی راحت با وثیقه آزادش کرده‌اند و در این مدت نیز حتی خانواده‌شان یک‌بار به ما سر نزده‌اند و انگار نه انگار کسی عزیزان ما را در این حادثه کشته است.

   راننده لکسوس ممنوع الخروج شد

وکیل خانواده قربانیان نیز با بیان اینکه راننده لکسوس که رضا نام دارد و 25 ساله است، گفت: طبق گزارش پلیس و بر اساس آزمایش‌های انجام شده 220 میلی گرم الکل در خون وی وجود داشته؛ پس مست بودن او محرز است.

وی افزود: این پرونده ابتدا در دادسرای الهیه مطرح شد و در آنجا والدین رضا قصد داشتند با تودیع سند پسرشان را آزاد کنند که قاضی قبول نکرد ولی سرانجام بعد از چند روز این کار انجام شد و متهم با وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد.

این وکیل با بیان اینکه در دادسرای بین‌الملل بنا به درخواست ما قرار ممنوع‌الخروجی متهم صادر شد، افزود: فعلاً پرونده در مرحله تحقیقات است اما باتوجه به درخواست‌هایی که ما کردیم، تحقیقاتی به عمل آمد و مشخص شد که وی در 18 سالگی به حد شرب خمر محکوم شده است، ضمن اینکه او یک‌بار دیگر به مجازات این جرم محکوم شده و در دادسرای سعادت‌آباد حد بر او جاری شده است.

وی گفت که رضا یک بار دیگر به همین جرم تحت تعقیب قرار گرفته و برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.

   مصادره گواهینامه

سرهنگ «تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور تهران در خصوص این پرونده به شوک گفت: گواهینامه راننده لکسوس به مدت 6ماه مصادره شده است و وی اجازه رانندگی ندارد و امیدواریم دستگاه قضایی از قوانین مشدده در مجازات سنگین وی بهره بگیرد.

بنابر این گزارش، سردار «اسکندر مؤمنی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا عنوان داشته پلیس نیز از این راننده لکسوس شکایت خواهد کرد که مشخص نیست این اقدام در چه مراحلی قرار دارد.
منبع: ایران