۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کاپيتان در نيمه‌نهايي تاريخي مي‌‌شود؛

نکونام از 150 بازي ملي گذشت

جواد نکونام در بازي مقابل تيم‌ملي فوتبال بحرين، به يکصد و چهل و نهمين بازي ملي خود رسيد اما چرا در منابع مختلف براي تعداد بازي هاي او اعدادي مثل 146، 147، 149 و 152 اعلام شده است؟!
کد خبر : ۲۲۰۳۵۷
صراط: این روایات مختلف به خاطر مبهم بودن اصالت 6 بازی ملی است، ضمن اینکه صحت برخی از بازی هایی که حتی فیفا هم آن را تایید کرده متاسفانه اشتباه است، بالفرض بازی ایران ـ اکوادور که جزو بازی های ملی نکونام ثبت شده بازی ملی نبوده و اکوادور در بازی مورد اشاره که دی ماه 78 انجام شد با تیم امید خود به میدان رفت اما جزو بازی های ملی او حساب شده است، ضمن اینکه چنین اشتباهات مشابهی درباره علی دایی هم وجود داشت که در سال 2004، در زمان فدراسیون دادکان طی مکاتباتی با کمیته آمار فدراسیون جهانی فوتبال، این نقیصه رفع شد.
 
فیفا بازی ایران برابر بحرین را بازی شماره 147 نکونام اعلام می‌ دارد اما عددهای مختلفی که برای نکونام اعلام شده به علت ابهام درباره بازی هایی است که از نظرتان می‌ گذرد:
 
1. ایران ـ الجزایر در اسفندماه سال 1380؛ این بازی در شهر کازابلانکا، انجام شد. براساس اعلام فدراسیون فوتبال الجزایر، در بازی نهایی کاپ LG مراکش الجزایر با تیم‌ملی المپیک خود بازی کرد.
 
2. ایران ـ کویت در فروردین سال 1381؛ این بازی در کویت و در جریان جام غرب آسیا انجام شد (با جام ملت های غرب آسیا WAFF اشتباه نشود) کویتی ها اعلام کردند با تیم B در این مسابقات حاضر شدند اما 9 نفر از همین تیم، 2 ماه بعد در یک دیدار دوستانه برابر ایران، حاضر شدند. آن دیدار را کویت 3 ـ یک برد. مگر می‌ شود تیم A و B کشوری 9 یار مشترک داشته باشد؟
 
3. LG کاپ تبریز در شهریور 1381 برگزار شد. در این مسابقات ایران 2 تیم پاراگوئه و مراکش را برد و قهرمان شد. در این مسابقات مراکش، با تیم المپیک خود به میدان آمد ولی پاراگوئه تیم اصلی خود را داشت.
 
4. در تورنمنت LG کاپ ابوجا (نیجریه) سال 82 تیمی که با عنوان کامرون، ایران را 2 ـ یک برد، تیم منتخب لیگ این کشور بوده است و این بازی هم مورد بحث و مناقشه است.
 
5. باز هم تورنمنت LG و باز هم تابستان 82 در LG کاپ تهران 82، تیمی که 4 ـ یک بردیم تیم‌ملی کامرون نبوده است.
 
6. و سرانجام تیمی که در سال 86 با عنوان «غنا» و در تهران با تیم‌ملی بازی کرد و 4ـ2 برنده شد، تیم زی 23 سال غنا (23- u) معرفی شده است اما ...
 
نکونام و 153 بازی ملی
 
ما نکونام را صاحب 153 بازی ملی می‌ دانیم، اگر 6 بازی مورد ابهام، جزو بازی ها او محاسبه شود ...
 
نکونام و 150 بازی ملی
 
اگر تیم های زیر 23 سال را در 6 بازی مورد اشاره حذف کنیم و بازی درست برابر کویت و کامرون (2بازی) را محاسبه کنیم. نکونام همین حالا 150 بازی ملی داشته و از رکورد علی دایی گذشته است.
 
نکونام و 148 بازی ملی
 
اگر تیم های ملی اصلی و واقعی محاسبه کنیم، بازی برابر کویت را باید به فهرست 147 بازی نکونام که فیفا آن را مورد محاسبه قرار داده است اضافه کنیم، تعداد بازی های واقعی نکونام به 148 می‌ رسد.
 
و بالاخره اگر آمار فیفا مورد تایید ما باشد، باید او را صاحب 147 بازی ملی بدانیم.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: فوتبال نکونام