۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱

کری برای گفتگو با ظریف وارد ژنو شد

وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با همتای ایرانی خود وارد ژنو سوئیس شد.
کد خبر : ۲۲۰۷۷۱
صراط: وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با همتای ایرانی خود وارد ژنو سوئیس شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری هم اکنون در ژنو سوئیس است تا با همتای ایرانی خود درباره چگونگی سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته ای گفتگو کند چون تاریخ تعیین شده ماه مارس برای رسیدن به چارچوب توافقنامه،  درحال نزدیک شدن است.
 
جان کری اواخر روز سه شنبه وارد ژنو شد و قرار است روز چهارشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کند.  
 
ظریف پس از دیدار با جان کری، ژنو را ترک خواهد کرد.
 
عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ایران و از اعضای ارشد تیم هسته‌ای، در این سفر حضور خواهند داشت و از سوی آمریکا نیز ویلیام برنز، قائم مقام پیشین وزیرامور خارجه، و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، در این گفت‌وگوها حاضر خواهند بود.
 
دوره تازه مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 قرار است روز پنج شنبه در ژنو آغاز شود. مذاکره کنندگان تلاش می کنند توافقنامه ی موقت را به یک توافقنامه ی دائمی تبدیل کنند.
 
در ماه نوامبر وقتی که طرفها نتوانسته بودند ضرب الاجل تعیین شده را محقق کنند، تصمیم گرفتند ماه مارس را به عنوان تاریخ هدف برای دستیابی به چارچوب توافقنامه و پایان ماه ژوئن را برای رسیدن به توافقنامه نهایی در نظر بگیرند.
 
جان کری روز دوشنبه در هند و قبل از سفر به پاکستان گفته بود: ما در مقطعی قرار داریم که بیشتر موضوعات درک و فهم شده است.  
 
وی ابراز امیدواری کرد که بتواند به روند گفتگو ها سرعت بخشد تا پیشرفت بیشتری بدست آید.
 
قرار است جان کری پس از دیدار با ظریف به صوفیه پایتخت بلغارستان سفر کند و دراین کشور با مقامات بلغاری گفتگو کند. کری سپس به فرانسه خواهد رفت و با مقامات فرانسوی دیدار می کند و به قربانیان حمله هفته گذشته ادای احترام خواهد کرد.
برچسب ها: کری ژنو ظریف