۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

آیت‌الله نوری‌همدانی: غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در ایران عبادت است

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سعی کنید اسلام را در قدرت و عزت نگاه دارید زیرا آمریکا، صهیونیسم و اروپا در کمین هستند و نقشه‌هایی برای کوبیدن اسلام دارند.
کد خبر : ۲۲۱۰۸۲
صراط: یکی از مراجع تقلید گفت: امروز به ایجاد حماسه در برابر دشمنان نیازمند هستیم، غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای عبادت بوده و دارای ثواب فراوان است.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس احمدی روشن و شهید علی‌محمدی اظهار کرد: مسئله حماسه یکی از موضوعاتی است که در تاریخ انبیا، ائمه اطهار(ع) و بزرگان جلوه‌گر است و در واقع حماسه، حرکت و عملکردی است که با شکوه توام باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در زندگی حماسه‌آفرین باشیم و خداوند نیز همیشه کارهای بزرگ را دوست دارد، بنابراین سعی کنید که کارهای بزرگ را انجام دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید حماسه به وجود آید که به وسیله آن قدرت اسلام نشان داده شود گفت: جریان سیدالشهدا(ع) و کربلا بزرگترین حماسه است، زیرا در برابر یزید و یزیدیان ایستادگی کردند تا از نابودی اسلام جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حماسه دیگر بود که یک نفر فقیه،‌ عالم و روحانی مبارز در برابر ابرقدرت آمریکا پیروز شد و انقلابی به وجود آورد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با قلم و بیان مردم را آماده کردند تا قیام کرده و رژیم را سرنگون کنند، بنابراین باید سعی کنیم، حماسه‌آفرین باشیم.

وی ادامه داد: شما توانستید امتیاز انرژی هسته‌ای را به دست آورید، بنابراین انرژی هسته‌ای با همت و بدون کمک خارجی حماسه بود و سبب سرافرازی شد، بنابراین شما در نزد پروردگار دارای اجر و پاداش هستید، زیرا اسلام را سربلند کردید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سعی کنید اسلام را در قدرت و عزت نگاه دارید زیرا آمریکا، صهیونیسم و اروپا در کمین هستند و نقشه‌هایی برای کوبیدن اسلام دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب بیدارگری ایجاد کرده است گفت: دشمنان درصدد هستند که بیدارگری را بکوبند و نگذارند که پیشرفت کند و به همین منظور داعش را تشکیل دادند و آن را مجهز کردند تا اسلام ناب را بکوبند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها و بوکو حرام نیز به منظور اسلام‌هراسی تجهیز شدند و به نام اسلام انسان می‌کشند، بنابراین در برابر این جریانات نباید ساکت باشیم زیرا آنها می‌خواهند این طور وانمود کنند که اسلام دین خشن است، به همین دلیل چندین مسجد را سوزاندند.

وی با بیان اینکه امروز به ایجاد حماسه در برابر دشمنان نیازمند هستیم گفت: غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای عبادت بوده و دارای ثواب فراوان است.

این مرجع تقلید به وصیت‌ نامه شهدا اشاره کرد و افزود: در وصیت‌نامه‌ شهدا نکته‌های فراوانی نهفته است و سفارش کرده‌اند صف‌های نماز جمعه و اعتکاف را خلوت نگذارید بنابراین باید این مراکز تقویت شود تا همیشه حماسه برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) همواره تاکید داشتند که علم و ایمان از جمله اموری است که ایرانی‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
منبع: فارس