۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

آتش‌سوزی مرگبار در بندرعباس

سه کارگر بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مجتمع عظیم گسترش هرمز جان خود را از دست دادند.
کد خبر : ۲۲۲۲۰۹
صراط: سه کارگر بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مجتمع عظیم گسترش هرمز جان خود را از دست دادند.   

«آتشپاد فرجام دانش» مدیرعامل آتش‌نشانی بندرعباس گفت: خبر آتش‌سوزی مهیب ساعت دو بامداد سه‌شنبه در حوضچه خشک تعمیرات شناور شرکت عظیم گسترش هرمز در بندرعباس رخ داد، اما ساعت ۳ بامداد به آتش‌نشانی بندرعباس خبر وقوع اعلام شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات شهری، بنادر و دریانوردی هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس به محل اعزام شدند. وی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل نبود سیستم ایمنی قوی و استاندارد سه کارگر بر اثر گرفتار شدن در حریق جان خود را از دست دادند.   

دانش علت حادثه را برشکاری روی داک شناور و نبود سیستم‌های ایمنی و اطفای حریق در محل وقوع حادثه عنوان کرد.  دانش با انتقاد شدید از بی‌توجهی مدیران شرکت عظیم گسترش هرمز به استقرار سیستم‌های ایمنی در مجتمع اظهارداشت: مجتمع عظیم گسترش هرمز فاقد سیستم‌های ایمنی و امداد و نجات و اطفای حریق در حوضچه خشک بود و کارگران در زمان برشکاری روی کشتی دچار حریق می‌شوند و به علت نبود سیستم اعلام حریق کارگران حاضر در محوطه زمانی متوجه حریق می‌شوند که در محاصره آتش قرار گرفته بودند.   

وی همچنین از آشنا نبودن تیم‌های امداد و نجات بنادر و دریانوردی به شیوه اطفای حریق دریایی انتقاد کرد و افزود: روش‌های امداد و نجات و اطفای حریق شهری و دریایی متفاوت است و نیروهای آتش‌نشانی کشتی‌سازی و بنادر و دریانوردی آموزش لازم برای اطفای حریق نداشتند.  دانش خاطرنشان کرد: اگر سیستم ایمنی و تجهیزات ضد حریق در مجتمع بود شاهد این‌گونه حوادث با این وسعت نبودیم.

همچنین آموزش نیروهای آتش‌نشانی در مجتمع کشتی سازی، بنادر و دریانوردی و پالایشگاه نفت باید بر اساس مأموریت‌های سازمانی انجام شود.
منبع: ایران