۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

رويانيان به پرسپولیس بر می‌گردد؟

شرکت محمد رويانيان در جلسه‌اي که شرکت پيشکسوتان پرسپوليس به مديريت هدايتي، عابديني و پروين برگزار کرده بود باعث ايجاد شائبه‌هايي در مورد بازگشت مديرعامل سابق پرسپوليس به اين تيم و ورزش شده بود.
کد خبر : ۲۲۲۲۸۵
صراط: مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد بحث خصوصی سازی این باشگاه و حضورش در جلسه شرکت پیشکسوتان پرسپولیس گفت و گو کرد که در ادامه می‌خوانید.
 
رویانیان در ارتباط با حضورش در این جلسه گفت: شرکت پیشکسوتان و صندوق سرمایه گذاری پرسپولیس رابطه خوبی داریم و حضورم در این جلسه به این دلیل بود که درباره کارهایی که قبلا در این باشگاه انجام داده‌ایم بحث و مشورت کنیم.
 
وی ادامه داد: حضورم در این جلسه به دعوت شخص آقای عابدینی بود و به دلیل رابطه خوبی که با ایشان دارم در این جلسه شرکت کردم. می‌خواستم کارهایی که در گذشته انجام شده را تشریح کنم تا در مسیری که می‌خواهند بروند موازی کاری انجام نشود و مشاوره دهم و درباره طرح‌های نیمه کاره‌ام صحبت کردیم.
 
مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره خصوصی سازی این باشگاه و مبلغی که برای آن در نظر گرفته‌اند نیز گفت: به هر حال گامی که اکنون دولت برداشته ارزشمند است و باید این مساله را در نظر گرفت که خصوصی سازی باشگاه‌ها پیش از این الگویی نداشته و ما در این باره تجربه‌ای نداریم.
 
وی ادامه داد: به همین منظور شاخصی برای قیمت گذاری این باشگاه‌ها وجود ندارد و صرفا با توجه به فرمول و منطقی که تعریف کرده‌اند این مبلغ مشخص شده است. باز هم جای تشکر ویژه دارد که دولت و سازمان خصوصی‌سازی چنین تدبیری انجام دادند و به فکر خصوصی‌سازی این دو باشگاه برآمده‌اند.
 
رویانیان با تاکید بر اینکه شاخصی برای تعیین مبلغ مشخص برای قیمت گذاری این دو باشگاه وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه شاخص قیمت گذاری برای برند و شرایط مادی این باشگاه وجود ندارد و دامنه نفوذ باشگاه پرسپولیس در جامعه نمی‌توان روی آن مبلغ مشخصی گذاشت.
 
مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره مبلغی که برای این باشگاه در نظر گرفته است نیز گفت: این مبلغی که تعیین شده و با این فرمول کمی شرایط را سخت می‌کند. می‌توانند به جای دو سال برای فرصت پرداخت، 5 سال در نظر بگیرند یا برای پرداخت اولیه 40 درصد، 20 درصد را در نظر بگیرند. اینطور شرایط بهتری ایجاد و ممکن می‌کند.
 
وی افزود: البته دولت پیش از آن باید در مورد تبلیغ دور زمین و بازی در استادیوم آزای و قرارداد با صدا و سیما هم با شرکتی که این باشگاه را می‌خرد تعامل به وجود بیاورد. به هر حال این مسائل می‌تواند کمک زیادی به این اتفاق کند و اکنون این مبالغ به طور مستقیم به باشگاه نمی‌رسد یا مبلغ خیلی کمی از آن نصیب تیم می‌شود.
 
رویانیان در پاسخ به این سوال که با توجه به مبلغ در نظر گرفته شده و این شرایط که تیم‌داری در فوتبال ایران سود ده نیست، آیا کسی برای خرید پرسپولیس پیش قدم خواهد شد یا خیر گفت: با توجه به شرایطی که اکنون موجود است این مبلغ برای خریدار به صرفه نیست اما اگر پیشکسوتان و ... از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و به تجاری و اقتصادی بودن ورزش فکر کنند می‌توان به سوددهی هم فکر کرد.
 
وی ادامه داد: باید به باشگاه‌ نگاه کنیم و نگاه تیم نداشته باشیم. به اقتصاد فوتبال توجه کنیم و وزارت اقتصاد و دولت کمک زیادی در این زمینه می‌توانند انجام دهند و نقش داشته باشند تا تجارت فوتبال در ایران هم به سوددهی برسد. اگر این مساله در یک پروسه 5 ساله عملیاتی شود مطمئنا این دو باشگاه نه تنها هزینه خود را تامین می‌کنند بلکه هزینه‌ای که انجام شده و سود را هم نصیب می‌کنند.
 
مدیرعامل محبوب پرسپولیسی‌ها در پایان درباره شرایط این تیم هم گفت: من اکنون در پست دیگری حضور دارم و می‌طلبد که کمتر درباره فوتبال حرف بزنم اما این را مطمئن هستم که هواداران پرسپولیس با تعصب، شعور، فهم و عرقی که به این تیم دارند مثل همیشه آن را حمایت خواهند کرد تا از این شرایط بیرون بیاید و قطعا آینده بهتری در انتظار آنها خواهد بود.
منبع: ورزش سه